نسخه درمان دل درد پر‌خوری

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پس از پرخوری چه باید کرد؟ سالی یک بار خوردن غذای پرکالری تاثیری بر وزن کلی یا وضعیت سلامتی شما نخواهد داشت. اما دل درد مشکلی است که بعد از پرخوری باید آن را بپذیرید.
درمان دل درد پرخوری

دل درد پرخوری یکی از انواع دل درد است که بسیاری از ما دچار آن می‌شویم. به این دل درد رودل هم گفته می‌شود. خب اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که در مهمانی یا منزل در مصرف غذا یا خوراکی خاصی زیادی روی نکنید. مجله دلتا در این مطلب روش‌های درمان دل درد پرخوری را بررسی می‌کند.

عرق نعناع،معجزه‌ درمان دل درد

یکی از بهترین راه‌ها برای درمان دل درد پرخوری استفاده از عرق نعناع است. در هنگام دل درد عرق نعناع را با کمی آب قند یا نبات میل کنید. همچنین می‌توانید نعناع خشک یا تازه را با آب بجوشانید و از این دمنوش میل کنید. یکی دیگر از گزینه‌ها آدامس نعنایی است که بی‌تاثیر نخواهد بود.

ترخون، دوست‌دار معده

برای رفع دل درد و دردهای معده می‌توانید از ترخون استفاده کنید. سبزی ترخون در کنار فواید زیادی که دارد ، معده را هم تقویت می‌کند.

معجون آرامبخش

شما می‌توانید با استفاده از مخلوط نعناع، گل بابونه، رازیانه، ریشه شیرین‌ بیان و ریشه گل‌ ختمی یک معجون آرامبخش تهیه کنید و دل درد‌تان را تسکین دهید.

برای تهیه این معجون باید ۲۵۰ گرم نعناع، ۲۵۰گرم گل بابونه، ۱۰۰گرم رازیانه، ۲۰۰گرم ریشه شیرین‌بیان و ۲۰۰گرم ریشه ختمی را در یک لیوان آب‌جوش بریزید. سپس حدود نیم ساعت صبر کنید تا معجون دم بکشد. حال این معجون را صاف کرده و نیم‌ساعت قبل از صبحانه و نیم ساعت قبل از شام یک استکان از آن را بنوشید.

زیره سیاه و سبز برای کاهش نفخ شکم

زیره سیاه و سبز برای درمان دل درد پرخوری و کاهش نفخ معده بسیار مناسب است. می‌توان از این گیاه به‌صورت پودرشده بعد از غذا استفاده کرد.

زنجبیل، گرم‌کننده معده

برای درمان دل دردتان مقدار کمی از پودر زنجبیل را در آب جوش بریزید و سپس آن را با خرما یا نبات بنوشید. این دمنوش درد شما را به خوبی کاهش خواهد داد . البته درخصوص رفع دل درد کودکان مخلوط آب و آبلیمو و عسل پیشنهاد می‌شود.

دارچین

شما می‌توانید برای درمان دل درد از دارچین استفاده کنید. برای اینکار کافی‌است نصف قاشق غذاخوری دارچین را دم کرده و میل کنید. این کار کم کم درد شما را تسکین می‌دهد.

دل درد پرخوری

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب فشار خون را با این گیاه ضربه فنی کنید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…