عوارض خطرناک خوابیدن با آرایش برای پوست

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لازم نیست حتما متخصص پوست باشید تا درک کنید که وقتی با آرایش می‌خوابید چه عواقب وحشتناکی دارد. شاید فکر کنید الان خسته هستم، دیگر دیروقت است و غیره حالا چه می‌شود؟
Untitled 1 266 عوارض خطرناک خوابیدن با آرایش برای پوست

خوابیدن با آرایش خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید به پوست شما ضرر می‌رساند. رفتن به رختخواب بدون پاک کردن آرایش و شستن صورت، چیزی است که می‌تواند اثرات واقعا زیان آوری داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا با تعدادی از زیان‌های آن آشنا خواهیم شد.

ضرر ناشی از خوابیدن با آرایش چیست؟

منافذ پوست شما مسدود می‌شود

خوابیدن با آرایش، قاتل منافذ پوست شما است. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عناصری چون سیلیکون هستند که منافذ پوست را مسدود می‌کند. وقتی حفره‌ها و منافذ پوست بسته می‌شوند، پوست شما پر از چاله و چوله خواهد شد. اگر مستعد آکنه هم باشید، حتی می‌تواند موجب بروز جوش و آکنه هم بشود.
با آرایش خوابیدن

با آرایش خوابیدن و جوش زدن

پوست ما همیشه در حال فعالیت است، درست مانند قلب که هرگز از تپش بازنمی‌ایستد. پوست از آب، پروتئین، لیپید و مواد معدنی و شیمیایی گوناگون ساخته شده است. ضمنا پوست پر از منافذ است که به ما اجازه عرق کردن و ترشح چربی می‌دهد که یک نرم کننده طبیعی بوده و پوست را مرطوب کرده و سلول‌های مرده و سایر آلاینده‌ها را از پوست جدا می‌کند.

وقتی شما آرایش می‌کنید، حفره‌ها را می‌بندید و مانع ترشح چربی می‌شوید که می‌تواند به مرور زمان باعث بزرگ‌تر شدن منافذ و بروز آکنه و جوش بشود.

به سلول‌های پوست خود آسیب می‌زنید

سلول‌های پوست هم با باقی‌گذاشتن آرایش روی صورت آسیب می‌بینند. با آرایش خوابیدن می‌تواند آلاینده‌های محیطی و رادیکال‌های آزادی را که به سلول‌های پوست آسیب می‌زنند، جذب پوست کند. کلاژن پوست با جذب این آلاینده‌ها آسیب جدی دیده و منجر به پیری زودرس پوست خواهد شد.

طروات پوست شما از دست می‌رود

اگر از روشن‌کننده‌های پوست یا رژگونه برای روشن جلوه دادن پوست خود استفاده می‌کنید، ایرادی ندارد اما خوابیدن با این مواد می‌تواند تاثیری کاملا معکوس داشته باشد. پوست، بزرگ‌ترین اندام بدن است و عملکردهای حیاتی مانند تعریق، برونریزی لیپید، ترمیم زخم‌ها و تنظیم دمای بدن برای ما دارد.

با آرایش خوابیدن

پوست‌ شما زودتر چروکیده خواهد شد

خوابیدن با آرایش، بسته شدن منافذ، خشکی پوست و غیره عواملی هستند که در کنار هم باعث پیری زودرس می‌شوند. خوابیدن با آرایش یعنی اینکه اجازه می‌دهید این مواد به پوست شما نفوذ کنند و کلاژن پوست را نابود کنند. اگر کلاژن به خوبی تولید نشود، پوست شما زودتر از زمان طبیعی خود دچار چین و چروک خواهد شد.

با آرایش خوابیدن

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب مشابه مهم‌ترین باورهای غلط آرایشی را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    واقعا مفید و عالی👍

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

      از همراهی شما سپاسگزارم

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…