رفع پیری دست و داشتن دستانی جوان

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش حجم پوست دست تنها یکی از تغییرات افزایش سن است. لکه‌های تیره، چین و چروک‌ها و شل شدن پوست از جمله مشکلات دیگری هستند که دست‌های ما را پیر و فرسوده نشان می‌دهند.
Untitled 1 262 رفع پیری دست و داشتن دستانی جوان

با بالا رفتن سن و پیر شدن، چربی پوست دست از بین می‌رود، دست ها لاغر و استخوانی شده و رگ‌های دست‌ها بیرون می‌زند. همچنین لکه‌های قهوه‌ای رنگ بر روی دست‌ها ظاهر می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا شما را با راهکارهایی برای کاهش خشکی پوست، کم‌رنگ کردن لکه‌ها و رفع پیری پوست دست آشنا می‌کنیم.

راهکارهای رفع پیری پوست دست

از یک رتینوئید استفاده نمایید

نور خورشید سبب تجزیه کلاژن می‌شود و لایه چربی روی دست‌ها را از بین می‌برد بنابراین دست‌ها لاغر و استخوانی به‌نظر می‌رسند. کلاژن‌سازی توسط گروهی از مواد تشکیل دهنده رتینوئیدها، اسیدهای آلفا هیدروکسی و پپتیدها انجام می‌شود.

همچنین می‌توانید در خانه پوست دست خود را لایه‌برداری کنید و سلول‌های مرده را پاکسازی نمایید. برای زیبایی پوست و اینکه پوست صاف‌تر و ضخیم‌تر داشته باشید، درمان‌های حرفه‌ای موثر را فراموش نکنید.

رفع پیری پوست دست

ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارید

اگر رگ‌های دستان شما برآمده و بیرون زده است از مرطوب‌کننده‌هایی که کلاژن می‌سازند، استفاده نمایید و با زدن این مرطوب‌کننده به فربه کردن پوست کمک کنید تا رگ‌ها کمتر به‌نظر برسند. از یک کانسیلر مات یا یک محصول برنزه کننده استفاده کنید تا تضاد رنگ بین پوست شما و رگ‌های بنفش رنگ به حداقل برسد.

برای زیباتر به‌نظر رسیدن دستان خود‌، دست‌های خود را با حلقه و لاک زینت دهید. ناخن‌های کوتاه رگ‌های برجسته دست را کمتر نشان می‌دهد.

رفع پیری پوست دست

از ضد آفتاب استفاده کنید

علت تشکیل لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست دست‌ها، قرارگیری در معرض آفتاب است. زیرا اشعه‌های UV به سلول‌های تولید کننده رنگدانه صدمه می‌زند. برای اینکه به این نوع مشکلات پوستی دچار نشوید، به دستان خود ضد آفتاب بزنید و از یک لوسیون جداگانه که حاوی ۲% هیدروکینون است، استفاده کنید تا دستان شما سفید شود. این لوسیون که حاوی رتینول یا آلفا هیدروکسی اسید است به نفوذ HQ به داخل پوست کمک می‌کند و مانع از تولید ملانین می‌شود.

از لوسیون حاوی SPF استفاده نمایید

برای حفظ رطوبت دست‌های خود در طول روز از لوسیون استفاده نمایید تا هیدراتاسیون افزایش یابد. همیشه بلافاصله بعد از شستن دست‌های خود به آن‌ها لوسیون حاوی SPF بمالید. قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، اختلالی در تولید پروتئینی که به تشکیل لایه بیرونی مهر و موم کننده رطوبت پوست کمک می‌کند، ایجاد می‌کند.

رفع پیری پوست دست

برای رفع پیری پوست دست هر شب مرطوب‌کننده استفاده کنید

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، می‌تواند پوست شما را لطیف کند. برای داشتن پوستی جوان پس از شستن دست‌های خود از کرم دست استفاده کنید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه نکات کلیدی آرایش صورت ملایم را بخوانید.

درمان پیری دست

۱۰ دیدگاه

  1. فروزنده

    ۸ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ب٫ظ

    باسپاس

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۰۵ ب٫ظ

      درود بر شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۴۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۰:۱۴ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…