مرغ زغالی، طعمی دودی و متفاوت برای مرغ

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر از روش‌های قدیمی و همیشگی پخت مرغ خسته شدید پیشنهاد می‌کنیم یکبار با این روش مرغ را بپزید و از طعم جدید آن نهایت لذت را ببرید.
طرز تهیه مرغ زغالی

مرغ از غذاهایی است که به روش‌های مختلف درست می‌شود. همیشه می‌توانید خیلی آسان و سریع انواع غذا با مرغ را درست کنید. اما شاید شما از دستورهای تکراری برای درست کردن مرغ خسته شده باشید و به دنبال یک روش جدید برای پختن مرغ و طعم‌دار کردن آن هستید. تا حالا مرغ زغالی را امتحان کردید؟ اگر طرفدار طعم دودی باشید حتما از خوردن آن لذت‌ می‌برید. برای درست کردن مرغ زغالی نیازی به منقل و دود و بالکن ندارید و‌ می‌توانید به راحتی روی گاز این غذای خوشمزه را درست کنید. در این بخش از مجله دلتا طرز تهیه مرغ زغالی را آموزش می‌دهیم.

مرغ زغالی

مواد لازم برای طرز تهیه مرغ زغالی

  • مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • سس مایونز ۲ قاشق چایخوری
  • پاپریکا به میزان لازم
  • زعفران دم کرده نصف استکان
  • زغال چند تکه کوچک

طرز تهیه مرغ زغالی

مرحله اول

پیازها را شسته، پوست بکنید و رنده کنید. آن را در ظرفی ریخته و آب‌لیمو، نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا و سس مایونز را به آن اضافه نمایید. مواد را خوب هم بزنید و با هم مخلوط کنید.

مرغ‌ها را از قبل بشویید، به دلخواه تکه کنید، پوست آن‌ها را بگیرید و روی آن چند برش ایجاد کنید. آن‌ها را داخل سس آماده‌شده قرار دهید. مرغ‌ها را حداقل ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرغ با طعم زغالی

مرحله دوم

داخل تابه گود یا قابلمه کمی روغن زیتون بریزید. مرغ‌ها را از یخچال درآورید و داخل آن بچینید، آن را روی شعله متوسط قرار دهید و در قابلمه را بگذارید تا مرغ‌ها آبدار شوند.

زعفران دم کرده را آماده کنید و روی مرغ‌ها بریزید. سپس کمی از مایه سس باقی‌مانده را به همراه مقدار خیلی کم آب، داخل قابلمه بریزید. زیر شعله را کم کنید و اجازه دهید مرغ‌ها حدودا ۱ ساعت بپزند و روغنی شوند.

مرحله سوم از طرز تهیه مرغ زغالی

برای زغالی شدن مرغ‌ها، چند تکه زغال را روی شعله گاز قرار دهید تا برافروخته شود. سپس آن‌ها را داخل یک تکه آلومینیوم یا کاسه‌ای کوچک قرار دهید. آن را داخل قابلمه بگذارید، کمی از آب مرغ روی زغال‌ها بریزید تا دود کند. بلافاصله در قابلمه را ببندید تا دود آن داخل قابلمه بپیچد و مرغ‌ها طعم دود بگیرند. بعد از تمام شدن دود، ظرف زغال را از داخل قابلمه درآورید.

مرغ‌ها را در ظرف مورد نظر خود سرو کنید، به دلخواه تزیین کنید و از طعم دودی آن لذت ببرید.

مرغ دودی

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه چیپس پلو با مرغ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

    چه جالب بود👌👏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…