با این ترفندها پرده‌های منزل را سفید و براق کنید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای سفیدشدن پرده‌های تور و درخشیدن بیشتر آن‌ها لازم است تا نکات گفته شده در مطلب زیر را با دقت بخوانید.
ترفندهای شستن پرده های منزل

بسیاری از افراد عادت دارند هنگام شستشوی پرده‌ها و زیر پرده‌ای سفید رنگ به‌خصوص هنگامی که دوده گرفته باشد، از سفید کننده استفاده کنند. در صورتی که استفاده از سفیدکننده می‌تواند منجر به زرد شدن و یا کدر شدن پرده گردد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ترفندهای شستن پرده های منزل می‌پردازیم.

شستن پرده‌های پارچه‌ای

پارچه‌های پرده در انواع جنس های مختلف موجود هستند و برخی از جنس‌های پرده را نمی‌توان در منزل شست بنابراین بهتر است قبل از شستن پرده منزل خود با نحوه شستن آن کاملا آشنا شوید.

پرده‌ها با جنس‌های مخمل، ساتن و ابریشم از انواع پرده‌هایی هستند که بهتر است برای شستشو آن‌ها را به خشکشویی بدهید تا به بافت پارچه آسیبی نرسد. برخی از پرده‌ها را می‌توانید در منزل به راحتی بشویید و در حالی که پرده هنوز مرطوب است آن را آویزان کنید تا چروک نشود. در صورت چروک شدن پرده بعد از شستشو بهتر است آن را با احتیاط و با استفاده از درجه مناسبی اتو کنید.

ترفندهای شستن پرده های منزل

شستشوی پرده‌های توری

پرده‌های توری را می‌توانید به راحتی در منزل بشویید. ممکن است در هنگام شستشوی پرده‌های توری آهار تور از بین برود. در این صورت برای آهار دادن مجدد به پرده توری می‌توانید بعد از شستشوی پرده، یک لیوان نشاسته را درون مقداری آب گرم بریزید تا نشاسته لعاب دار شود. سپس پرده توری تمیز و شسته شده را به مدت ۶۰ دقیقه درون مخلوط نشاسته قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکر شده پرده را بدون اینکه آبکشی کنید از مکانی مناسب آویزان کنید تا خشک شود. برای زیباسازی پرده‌های منزل به مطلب پرده پذیرایی را شیک و مدرن کنید سر بزنید.

ترفندهای شستن پرده های منزل

نحوه شستشوی پرده پلیسه

پرده‌های پلیسه بیش از سایر مدل پرده‌ها در معرض کثیفی و آلودگی قرار می‌گیرند و یکی از ترفندهای شستن پرده های منزل اینکه آن را به‌صورت مرتب با کمک جاروبرقی غبارروبی کنید تا آلودگی به بافت پرده پلیسه نفوذ نکند.

پرده‌های پلیسه را می‌توانید به‌صورت آویزان با سر مناسب جاروبرقی به خوبی تمیز کنید سپس از یک اسفنج تمیز و مرطوب برای از بین بردن کثیفی‌های سطح پرده استفاده کنید. برای شستن پرده‌های پلیسه نباید از آب استفاده کنید زیرا پلیسه‌های پرده باز می‌شوند زیبایی پرده بین می‌رود.

نحوه شستشوی پرده پلیسه

نحوه شستشوی پرده آلومینیومی

همه قسمت‌های این مدل پرده را به کمک محلول‌های شوینده و یا اسپری‌هایی که مخصوص شستن پرده آلومینیومی هستید تمیز کنید. نحوه شستن پرده آلومینیومی بدین صورت است که ابتدا باید اسپری و یا محلول شستشو را روی همه سطح پرده بپاشید سپس با کمک دستمال بدون پرزی همه قسمت‌های پرده را تمیز کنید.

شستشوی پرده‌های چوبی

پرده‌های چوبی در مقابل آب آسیب پذیر هستند. بنابراین برای تمیز کردن این مدل پرده‌ها بهتر است از مقدار آب کمتری استفاده کنید. توجه داشته باشید که شستشوی پرده چوبی باید به نحوی باشد که با سرعت انجام شود تا پرده به سرعت خشک شود. نحوه شستن پرده چوبی بدین صورت است که شما می‌توانید با کمک برسی نرم و مقدار کمی آب سطح پرده را تمیز کنید.

شستشوی پرده‌های چوبی

پیشنهاد مطالعه: مطلب شلف‌ها را جذاب‌تر از همیشه چیدمان کنید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…