رپورتاژ آگهی

آیا شامپو حاوی کافئین برای درمان ریزش مو مناسب است؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید پیشنهادهای زیادی در مورد درمان ریزش مو به شما شده است و قطعا یکی از آن‌ها استفاده از شامپوهای حاوی کافئین است.
خواص کافئین برای مو

اگر به دنبال خواص کافئین برای مو هستید و اگر به دنبال درمان ریزش موی خود به کمک محصولات کافئین‌دار هستید، به شما تبریک می‌گوییم صفحه درستی را بازکرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید کافئین باعث بیدار ماندن می‌شود، در مو هم باعث بیدار شدن آن از خواب می‌شود. همچنین به بیشتر شدن رشد مو و تراکم آن کمک می‌کند. شاید پیشنهادهای زیادی در مورد درمان ریزش مو به شما شده است و قطعا یکی از آن‌ها استفاده از شامپوهای حاوی کافئین است. با توجه به تحقیقات بسیار انجام‌شده در حوزه ریزش مو و تقویت مو می‌توان گفت یکی از راحت‌ترین روش‌های درمان استفاده از شامپوهای کافئین دار است. ما در این مقاله به‌طور کامل خواص کافئین برای مو را بررسی می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله همراه مجله دلتا باشید. آنچه در ادامه می‌خوانید:

آیا کافئین برای تقویت مو مناسب است؟

همان‌طور که گفتیم برای جلوگیری از ضرر مصرف بیش‌ از حد کافئین بهتر است از شامپوهای حاوی کافئین استفاده کنید. شامپو نوعی شوینده است که می‌توان آن را بر اساس نیازهای مختلف تغذیه‌ای مو، غنی کرد. شامپو در ساده‌ترین شکل خود صرفا خاصیت پاک‌کنندگی مو و پوست سر را دارد اما با اضافه کردن ترکیبات مختلف، مثل انواع ویتامین و روغن‌های گیاهی می‌توان آن را تبدیل به یک محصول تاثیرگذارتر کرد تا مشکلات مربوط به مو، مثل ریزش، شوره، موخوره یا آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد.

در زیر تاثیرات کافئین بر مو را بررسی می‌کنیم.

  • از آنجایی‌که کافئین سرشار از عناصر مغذی مثل آنتی‌اکسیدان است باعث تولید بیشتر سلول‌های سالم مو می‌شود.
  • یکی از مواردی که باعث آسیب به مو می‌شود رادیکال‌های آزاد است که رشد موها را متوقف می‌کنند. کافئین از مو در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کند.
  • با توجه به تحقیقات انجام‌شده در ژورنال بین‌المللی پوست و مو، بیان‌شده که کافئین محرک رشد موهای انسان است و باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود.
  • مواد مغذی موجود در کافئین با نفوذ به پوست سر باعث افزایش تولید فولیکول‌های مو می‌شود. با توجه به این موضوع تحقیقات نشان داده است که کافئین باعث تسریع در چرخه رشد مو می‌شود.
  • طبق پژوهش‌های دکتر توبیاس منیژ در آلمان بر روی افرادی که از محصولات کافئین‌‌دار برای مو استفاده می‌کنند، دریافت که این افراد رشد موهایشان سریع‌تر از بقیه بوده است.
  • با توجه به تحقیقات کافئین علاوه بر اینکه چرخه رشد مو را تسریع می‌کند باعث افزایش طول رشد موها از ۳۳ درصد به ۴۰ درصد می‌شود.
  • یکی از خواص عالی کافئین برای موها خون‌رسانی به سلول‌های کف سر است. همچنین کافئین باعث بیشتر شدن تولید سلول‌های ATP می‌شود. ATP مولکول‌هایی هستند که در آن‌ها انرژی ذخیره و آزاد می‌شود. با افزایش این مولکول‌ها روند خون‌رسانی به کف سر نیز افزایش می‌یابد که این موضوع باعث رشد و تقویت موها می‌شود.
  • یکی از دلایل ریزش موی زیاد، افزایش هورمون تستوسترون در بدن است. مصرف کافئین از افزایش تستوسترون جلوگیری می‌کند و به طبع ریزش موها را کاهش می‌دهد.

زمانی که شامپو سریتا کافئین را روی پوست سرخود ماساژ می‌دهید به گردش خون سر کمک می‌کنید و به طبع آن، مولکول‌های مو افزایش می‌یابد و همه مواد مغذی و معدنی مناسب با این خون‌رسانی از بدن دریافت می‌شود درنتیجه موها سالم‌تر، سریع‌تر و باقوت‌تر رشد می‌کنند.

۰۲ آیا شامپو حاوی کافئین برای درمان ریزش مو مناسب است؟

آیا کافئین باعث ریزش مو می‌شود؟

همان‌طور که در بالا خواندید کافئین بسیار به تقویت و رشد موها کمک می‌کند و مانع از ریزش مو می‌شود. اما شاید شنیده باشید که کافئین باعث ریزش مو می‌شود. لازم به ذکر است که زیاده‌روی در هر چیزی مضر است و خوردن زیاد کافئین باعث ریزش مو می‌شود. مصرف زیاد کافئین از جذب آهن و مواد معدنی و حیاتی در بدن جلوگیری می‌کند، درنتیجه باعث کم‌خونی می‌شود که یکی از نشانه‌های کم‌خونی ریزش موی شدید است. اما نگران نباشید برای جلوگیری از این مشکل بهتر است کافئین را به‌صورت موضعی استفاده کنید. شامپو سریتا کافئین، محلول‌ها و تونیک‌ها هیچ ضرری برای مو ندارند.

آیا کافئین برای درمان طاسی موثر است؟

هورمون DHT هورمون مربوط به ریزش مو است.

زمانی که هورمون DHT هدف مواد شیمیایی قرار می‌گیرد به فولیکول‌های مو متصل شده و به موها با مواد مغذی لازم برای حفظ چرخه رشد مو کمک می‌کند. زمانی که نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه می‌نوشید ماده شیمیایی وارد بدن می‌شود و به فولیکول‌های مو متصل می‌شود. به همین دلیل موها یواش‌یواش رشد می‌کنند. اما ازآنجایی‌که مصرف بیش‌ازحد کافئین مضر است پیشنهاد می‌کنیم از محصولات ریزش مو کافئین‌دار مانند شامپو، لوسیون و … استفاده کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…