نکاتی برای حفظ زیبایی و افزایش دوام پرده‌های خانه

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای اینکه بتوانید دوام پرده‌ها را بیشتر کنید و نگذارید جلوه و زیبایی‌ آن‌ها نیز از بین برود پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
نکات افزایش دوام پرده های خانه

پرده‌ها یکی از مهم‌ترین وسایل در منزل شما هستند، زیرا علاوه بر جلوه دادن به فضای زندگی، از ورود بیش از اندازه نور به اتاق‌ها جلوگیری کرده و همچنین فضای خصوصی برای ما ایجاد می‌کنند که از دید دیگران پنهان است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات افزایش دوام پرده های خانه می‌پردازیم.

پرده توری

اگر جنس پرده‌های شما توری هستند، باید بدانید که این جنس پارچه، خیلی زود گرد و غبار فضا را به خود جذب می‌کند. بنابراین شستن آن‌ها به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارد. ما به شما شست وشو در آبی را توصیه می‌کنیم که مقدار کمی در آن نمک اضافه کرده‌اید. این کار کمک می‌کند تا آلودگی به‌طور کامل از پرده‌های توری خارج شود.

شما می‌توانید پرده‌ها را چند بار با آب سرد شسته و بعد کمی مایع سفیدکننده به آن اضافه کنید. مراقب باشید آن را به‌طور مستقیم روی پرده نریزید، زیرا موجب پوسیدگی پرده خواهد شد.

نکات افزایش دوام پرده های خانه

پرده با پارچه نخی

یکی از نکات افزایش دوام پرده های خانه این است که پارچه‌های نخی را باید قبل از برش و دوخت، برای یک تا دو ساعت درون لگن بزرگی بگذارید تا به خوبی خیس بخورند. سپس آن‌ها را خشک کرده و اتو کنید. با این کار مانع از آب رفتن و کوتاه شدن پرده‌ها بعد از نخستین شست وشو خواهید شد.

البته بهتر است به میزان هر لیتر آبی که پرده را در آن قرار داده‌اید، یک قاشق غذاخوری نمک طعام اضافه کنید، این کار همچنین به شما کمک می‌کند که احتمال رنگ دادن در برخی از پارچه‌ها را تا حد امکان کاهش دهید و موجب تثبیت رنگ پارچه خود شوید.

پرده با پارچه نخی

پرده سفید و براق

برای اینکه پرده‌های سفید و براقی داشته باشید، باید یک عدد صابون را رنده کرده و درون آبی که می‌خواهید پرده‌ها را در آن بشویید بریزید و بگذارید پارچه شما برای مدتی در آن خیس بخورد. برای انتخاب پرده مناسب منزل به مطلب ۵ مدل پرده پذیرایی خاص و شیک برای خانه شما سر بزنید.

تعداد دفعات شتستشو

بسیاری از افراد تمایل ندارند که به دفعات، پرده‌های خانه خود را شست وشو کنند. زیرا این کار به تدریج، دوام و جلوه این وسایل را کاهش می‌دهد. برای اینکه این زمان را طولانی کنید، پیشنهاد می‌شود تا هر چند وقت یک بار، گرد و خاک‌های روی آن را با جارو برقی تمیز کنید. برای جلوگیری از اینکه پرده با مکش جاروبرقی داخل لوله‌های آن شود و آسیب ببیند، یادتان باشد که میزان مکش آن را کم کنید یا یک صفحه پلاستیکی مشبک را در دهانه جارو برقی قرار دهید.

نکات افزایش دوام پرده های خانه

پاک کردن لکه از روی پرده

لکه‌دار شدن پرده‌ها مشکلی است که بسیاری از کدبانوها با آن مواجه هستند، احتمال ایجاد چنین لکه‌هایی در پرده‌های آشپزخانه به دلیل پخت وپز در این فضا، بیش از سایر اتاق‌های خانه است. اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید، باید بعد از اینکه پرده‌ها را از چوب پرده جدا کردید، ابتدا لگن بزرگی را از آب سرد پر کنید و به آن یک لیوان آب لیمو یا سرکه بیفزایید. حالا پرده‌های خود را ۱۰ دقیقه درون این لگن قرار دهید تا خیس بخورند. سپس می‌توانید آن‌ها را با دست بشویید یا به درون ماشین لباسشویی بیندازید.

پاک کردن لکه از روی پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ چیزی که منزل شما را لوکس و زیبا می‌کند را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۳۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…