طرز تهیه کنجد عسلی خانگی، ترد و خوشمزه

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سوهان کنجدی عسلی یکی از انواع شیرینی‌های سنتی ایرانی است که با روش‌های متنوعی تهیه می‌شود و طرز تهیه بسیار ساده و آسانی هم دارد.
طرز تهیه کنجد عسلی

کنجد یکی از دانه‌های پرخاصیت است که خواص فراوانی دارد. این دانه‌های پر ارزش برای کودکان بسیار مفید خواهد بود. کنجد عسلی یکی از شیرینی‌ها و میان‌وعده‌های خوشمزه و مفید است. در این بخش از مجله دلتا طرز تهیه کنجد عسلی را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای کنجد عسلی

  • شکر:۳ قاشق غذاخوری فشرده
  • عسل: ۳ قاشق غذاخوری
  • کنجد: ۱ پیمانه

طرز تهیه کنجد عسلی

مرحله اول

کنجد را داخل سینی فر بریزید و فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا رنگ کنجدها تغییر کنند و تست شوند. فقط کافی است تا طلایی رنگ شوند. اگر رنگ کنجدها قهوه‌ای شوند آن‌وقت تلخ خواهند شد.

مرحله دوم

یک کاغذ روغنی داخل سینی پهن کنید و روی آن را کامل کره بمالید و کنار بگذارید. زیاد کره نزنید فقط کمی چرب شود کافی است.

کنجد عسلی

مرحله سوم

شکر و عسل را روی حرارت متوسط بگذارید و مدام هم بزنید تا وقتی که شکر آب شود و به مدت تقریبا ۵ دقیقه بگذارید روی حرارت بماند تا وقتی که مواد بجوشد و حباب بزند. سپس کنجد را اضافه کنید و با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم از طرز تهیه کنجد عسلی

مواد را بلافاصله داخل سینی و روی کاغذ روغنی بریزید و مواد را صاف کنید. سعی کنید به هم فشار دهید و یک‌جا جمع نمایید و با وردنه روی آن را صاف کنید. بعد با یک چاقوی بلند آن را برش دهید. می‌توانید مستطیل یا مربع آن را برش دهید. اجازه دهید تا کاملا خنک شوند و بعد از هم جدایشان کنید.

خواص کنجد

  • کنجد یکی از بهترین‌ دانه‌های روغنی است؛ دانه‌های کنجد به رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه است که نوع سفید این دانه‌ها از همه مرغوب‌تر است.
  • کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم است؛ مصرف ۵۰ گرم کنجد، ۲۵ درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می‌کند.
  • این دانه منبع گیاهی آهن است که برای رفع خستگی مفید است. همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که به کم‌خونی و فقر آهن مبتلا هستند بسیار مؤثر است.

 کنجد عسلی خانگی

پیشنهاد مطالعه: دسر تارت شکلات و انار را هم بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۱:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…