۵ حیوان به ظاهر آرام اما مرگبار!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در جهان پیرامون ما دنیای ناشناخته‌ای وجود دارد که گاه با دانستن اسرار آن‌ها انگشت حیرت به دهان می‌گزیم و لرزه بر انداممان می‌افتد که به راستی دنیای ما بسیار شگفت‌انگیز و گاه ترسناک جلوه می‌کند.
جاندار خطرناک و کشنده‌ جهان

در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم تا چند جاندار خطرناک و کشنده‌ جهان را به شما معرفی کنیم. درک این نکته حائز اهمیت است که حتی جاندارانی که در ظاهر بی‌گناه هستند نیز می‌توانند خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین جانداران باشند و بر عکس موجوداتی که خطرناک به نظر می‌رسند حتی ممکن است به شما آسیب هم نرسانند.

جاندار خطرناک و کشنده‌ جهان

۱. زنبور عسل آفریقایی (Africanized Bee)

زنبور عسل آفریقایی نژادی دو رگه، حاصل پرورش متقابل بین زنبور‌های آفریقایی و زنبور‌های اروپایی است. این ایده در ابتدا برای تولید عسل بیشتر بود و این زنبور‌ها در یک منطقه محدود نگهداری می‌شدند، اما بعدا فرار کرده و پراکنده شدند. آن‌ها که باهوش هستند و به‌عنوان زنبور‌های قاتل شناخته می‌شوند، در آمریکای مرکزی و جنوبی پخش شده‌اند. این زنبور‌ها بسیار تهاجمی بوده و می‌توانند باعث مرگ شوند، به همین دلیل در بین خطرناک‌ترین جانداران روی کره زمین به حساب می‌آیند.

جاندار خطرناک و کشنده‌ جهان

۲. کوسه‌های سفید (White Sharks)

کوسه سفید یکی از جانوران عظیم ساکن آب‌ها است. آن‌ها در سراسر اقیانوس‌های جهان پخش شده‌اند. این کوسه‌ها می‌توانند تا ۶.۴ متر رشد کنند. آن‌ها که به عنوان حیوانات خشمگین و درنده در جهان شناخته شده‌اند، قاتل بسیاری از انسان‌ها به‌شمار می‌آیند. کوسه‌‎های سفید حس بویایی شگفت انگیزی دارند که باعث می‌شود بوی طعمه‌های خود را از فاصله‌های دور دست در درون آب تشخیص دهند.

خطرناک ترین جانوران

۳. اسب آبی (Hippopotamus)

اسب آبی یک جانور بسیار کشنده در جهان محسوب می‌شود و در عین حال بزرگ‌ترین پستاندار زنده جهان ساکن خشکی است و بیشتر در شب فعال است. آن‌ها از گیاهان تغذیه می‌کنند، اما به ویژه در زمان تحریک، به انسان حمله می‌کنند. اسب‌های آبی می‌توانند با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت بدوند و به وزنی در حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم برسند. آن‌ها دارای دهانی گسترده با دندان‌های بلند هستند و بر عکس ظاهر آرامشان، بسیار خطرناک‌ هستند.

خطرناک ترین جانوران

۴. اژد‌های کومودو (Komodo Dragon)

اژد‌های کومودو به عنوان یکی از خطرناک‌ترین جانداران جهان شناخته شده است. این جانداران همه چیز را می‌خورند، از پستانداران گرفته تا پرندگان و گاومیش‌ها. آن‌ها همچنین قادر به بیرون کشیدن اجساد از گور‌های کم عمق هستند. کومودو‌ها ساکن جزایر اندونزی، فلورس، پادار، جیلی مونتند و رینکا هستند. بزاق آن‌ها دارای چندین نوع باکتری است و یک گاز آن‌ها می‌تواند طعمه را مسموم کرده و از پای در آورد.

جانداران کشنده

۵. مار بومسلنگ (Boomslang Snake)

این گونه سمی خندان متعلق به خانواده Colubridae است که یکی از خطرناک‌ترین جانوران جهان محسوب می‌شود. آن‌ها هموتوکسیک هستند به این معنا که قادر هستند با سم خود مانع از لخته شدن خون طعمه‌های خود شوند. قربانیان آن‌ها آهسته آهسته می‌میرند، زیرا خون آن‌ها بند نمی‌آید و از تمامی منافذ موجود در بدنشان خونریزی می‌کنند و با مرگی دردناک و آهسته روبرو می‌شوند.

جانداران کشنده

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب بانو دای؛ مومیایی ۲۰۰۰ ساله‌ای که همچنان سالم است!  را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

    چ جالب

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…