هنوز ۸۰۰۰ سرباز سفالی از امپراتوری چین محافظت می‌کنند

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به سراغ یکی از وسیع‌ترین، اعجاب‌انگیزترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌های باستانی جهان که از کشفش هنوز یک قرن هم نمی‌گذرد، می‌رویم.
ارتش سفالین در چین

مجموعه‌ای که قدمتش به دو هزار سال پیش باز می‌گردد و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های زیر خاکی و عتیقه جهان است. با این حال که به تازگی کشف شده اما کل دنیا را انگشت به دهان گذاشته است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ارتش سفالین در چین آشنا شوید.

سربازهای سفالین در چین

ارتش سفالین در چین

این ارتش، اعجابی باستانی است که لقب هشتمین مورد از عجایب هفتگانه و جدید جهان را بر سینه خود دارد. ارتشی متشکل از ۸۰۰۰ هزار سرباز سفالین که همگی ابعاد آدمی دارند و در نهایت تعجب، نمی‌توانید دو مجسمه شبیه به هم پیدا کنید. طوری که اگر از نزدیک نگاه‌شان کنید، این تصور در ذهن شما پدید می‌آید که گویی این مجسمه‌ها از روی انسان زنده تجسم شده‌اند. تصوری که باید بدانید در نهایت شگفتی، درست است.

لشکر سفالین چین

شگفتی‌های مجموعه ارتش سفالین چین به این‌جا محدود نمی‌شود و دیدن ارابه‌های بزرگ و اسب‌های برنزی در انتظار شما است. این ارتش قطعا یکی از برترین جاذبه‌های دنیاست که نباید دیدنش را ازدست بدهید. وقتی با تمام جزئیات و تکنیک‌های هنری و فنی ساخت این مجموعه آشنا شوید، متوجه خواهید شد که چرا موسسه معتبر WTA این ارتش‌ اعجاب‌انگیز سفالین را در لیست برترین جاذبه‌های آسیا قرار داده است.

جاذبه های چین

لشکر سفالین چین

لشکر سفالین چین، مجموعه‌ای عظیم از سازه‌های سفالی است که ارتش کاین شی هوانگ (Qin Shi Huang) را به تصویر می‌کشد. کاین شی هوانگ نخستین امپراتور کشور پهناور چین بوده که در طی سال های ۲۴۷ – ۲۲۰ پیش از میلاد مسیح به امپراتوری این کشور دست یافت. در این لشکر سفالین، مجموعه‌ای عظیم از سربازان و اسب‌های آن‌ها به چشم می‌خورد که همگی در ابعاد واقعی ساخته شده‌اند و هر کدام از سربازان شمایل منحصربه‌فردی دارند. به‌گونه‌ای که گفته می‌شود این ارتش سفالین از روی ارتش واقعی نخستین امپراتور چین ساخته شده است. به همین دلیل است که این مجموعه را یکی از چشمگیرترین حفریات باستانی قرن بیستم می‌دانند.

scs 1 هنوز ۸۰۰۰ سرباز سفالی از امپراتوری چین محافظت می‌کنند

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رستوران عجیبی که از استخوان ساخته شده است!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…