جاذبه این روستای ایرانی اَبر گردی است

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دل‌مان بخواهد به روستای سرسبزی بالای ابرها برویم و کوه و جنگل زیر پای‌ ما باشد، می‌توانیم به جایی مثل درازنو سفر کنیم.
روستای درازنو در گلستان

روستای درازنو در ۴۰ کیلومتری شهرستان کردکوی، در محدوده روستای بالاجاده و در مجاورت قله درازنو با ارتفاع حدود ۲۸۰۰ متر قرار دارد و یکی از دهکده‌های ییلاقی استان گلستان به‌شمار می‌رود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای درازنو در گلستان آشنا شوید.

روستاهای گلستان

روستای درازنو در گلستان

این روستا در بلندترین ارتفاعات کردکوی واقع شده است و از آن‌جا می‌توان چشم‌اندازی بی‌نظیر از طبیعت اطراف، دریای خزر و روستا‌ها و شهرهای مجاور داشت. دسترسی به این روستا با طی کردن جاده‌ای پرپیج‌ و‌ خم از میان پارک جنگلی امام رضا میسر است. برای خرید انواع مواد خوراکی و دیگر وسایل مورد نیاز می‌توانید به فروشگاه روستا مراجعه کنید و برای اقامت شبانه، علاوه بر امکان کمپینگ، خانه‌های اجاره‌ای هم در درازنو فراهم است.

روستاهای شمال

خانه‌های این منطقه

خانه‌های روستایی این منطقه از کاهگل یا چوب ساخته شده‌اند و سقف کانه‌پوش و شیب‌داری دارند. خانه‌هایی که در دامنه‌ کوه قرار دارند و به خانه‌های فانتزی کوهستانی خیلی شبیه‌اند. بالکن خانه‌ها رو به سطح شیب‌دار است و می‌شود آن پایین‌ را از بالکن خانه تماشا کرد. روستای درازنو، برق دارد و آب روستا هم از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود.

از درازنو به دشتی پهناور می‌رسیم که رنگ یک‌دست سبزی به خود گرفته. کمی‌ که جلوتر برویم دشت، جایش را به دره و پرتگاه می‌دهد. می‌توان آن‌جا نشست و به چشم‌انداز تماشایی آن پایین چشم دوخت. جایی که تعداد زیادی روستا و جنگل از گلستان تا مازندران زیر پای ماست. حتی دریای خزر و خلیج گرگان را هم می‌توان دید.

این‌ منطقه چند چشمه پرآب هم دارد که آب زلالی در آن‌ها می‌جوشد. پوشش گیاهی منطقه متنوع است، از آویشن و گل‌گاوزبان تا کنگر وحشی، بابونه و گزنه در این محدوده پیدا می‌شود.

جاذبه های گلستان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند پاریس ایران کجاست؟

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…