آیا کدو سبز واقعا لاغر می‌کند؟

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خوردن کدو سبز باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. به همین علت لاغری با کدو سبز امکان پذیر است.

کدو سبز یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌توانید به صورت خام و پخته مصرف کنید. این نوع کدو کم‌ کالری اما بسیار سیرکننده است. به همین دلیل لاغری با کدو سبز توصیه پزشکان است‌. کدو سبز حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که برای کاهش وزن و لاغری کاملا مناسب است. به نظر شما چه چیز کدو سبز را به یک انتخاب عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. در ادامه مطلب همراه دلتا مگ باشید تا روش‌های لاغری با کدو سبز را بیشتر بشناسید.

چرا مصرف کدو سبز باعث لاغری می‌شود؟

به طور میانگین ۱۰۰ گرم کدو‌سبز تنها ۱۷ کالری دارد. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید با خیال راحت، هر چقدر از آن را که دل‌تان خواست مصرف کنید. می‌توانید تا وقتی که احساس سیری می‌کنید کدو بخورید اما هم‌زمان کالری زیادی مصرف نکنید. مطلبی هم درباره مصرف کینوا برای لاغری نوشته‌ایم، آن را هم از دست ندهید.

کدوی سبز حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است

کدو سبز به دلیل فیبرهای محلول موجود در آن از ایجاد گلوکز در خون جلوگیری می‌کند. فیبرهای نامحلول با ایجاد باکتری‌های مفید و سم‌زدا مسئولیت تقویت و حفظ سلامت اجزای سیستم‌ گوارشی مثل روده و معده را به عهده می‌گیرند. این خاصیت کدو سبز باعث دفع سموم اضافه و پاکسازی چربی‌ها می‌شود.

لاغری با کدو سبز

کدو را به چه شکلی مصرف کنیم؟

تجربه لاغری با کدو سبز را با دستوراتی که در ادامه برای شما قرار دادیم به بهترین نحو داشته باشید.

لاغری با کدو سبز، سالاد کدو

می‌توانید از کدوهای تازه، کوچک و ترد برای تهیه سالادهای خوشمزه استفاده کنید. کافی است کدو را بشویید و آن را به برش‌های خیلی نازکی تبدیل کنید تا با ترکیب آن با سایر مواد تشکیل‌دهنده سالاد مثل گوجه‌فرنگی، فلفل، خیار و سایر چاشنی‌ها مثل ماست و یا سرکه بالزامیک و روغن زیتون طعمی عالی به سالادتان بدهید.

کدو در پاستا و سوپ

به غیر از این روش می‌توانید کدو را بخارپز کنید در کنار سایر مواد غذایی مثل گوشت، پاستا و یا حتی سایر سبزیجات سرو کنید. سوپ‌های تهیه شده از کدوسبز هم طعم و مزه‌ای عالی دارند، ترکیب کدو همراه با قارچ و سبزیجات دیگر می‌تواند سوپی خوشمزه و سالم باشد.

مطلب پیشنهادی:  شیر برنج دارچینی، دسری خوشمزه برای تمام سلیقه‌ها

لاغری با کدو سبز

معجون لاغری با کدو سبز

یک عدد کدو سبز را با ۳ عدد خیار و ۱ عدد سیب، درون آب‌میوه‌گیری بریزید و عصاره سبز آن را در آغاز روز با لذت تمام بنوشید.

چیپس کدو

قرار نیست رژیم لاغری کاری کند که از تمام لذت‌ها محروم شوید. خوردن تنقلات هنگام دیدن سریال یا تماشای فوتبال چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت. کدو سبز لاغری را به‌شکل دلخواه برش دهید. کمی نمک، فلفل و پودر سیر به آن اضافه کنید و درون سینی فر بچینید. سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید قرار دهید. چیپس کدو سبز لاغری با همین سرعت آماده است.

ماست و کدو

برای لاغری با کدو سبز، کافی‌ است کدو سبز را با پوست، ریز ریز رنده کنید و همراه با نعناع، سیر تازه، نمک و فلفل به ماست کم‌چرب اضافه کنید و خوب هم بزنید.

می‌توانید کدو را مانند خیار در ماست کم چرب رنده کنید. این ترکیب هم قند خون اضافه شما را کاهش می‌دهد و هم از اشتهای کاذب شما جلوگیری می‌کند. می‌توانید این ترکیب را به عنوان میان وعده یا همراه غذا میل کنید.

سخن آخر

در این مطلب از دلتا مگ، روش‌های لاغری با کدو سبز را به شما گفتیم. آیا شما هم راهکاری سراغ دارید تا با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید؟ آیا تجربه‌ای در استفاده از کدو برای بهبود دیابت یا لاغری دارید؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را در اختیار ما بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

واقعیت‌هایی درباره اقیانوس‌ها

کره زمین چندین اقیانوس دارد که گونه‌های مختلفی از آبزیان در آن‌ها زندگی می‌کنند. در این مط…