با خواص بی‌نظیر چای ماسالا آشنا شوید + طرز تهیه

0
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چای ماسالا که در بسیاری از مناطق با نام چای هندی نیز شناخته می‌شود یک نوشیدنی معطر و خوش طعم با خواص درمانی فراوان است.

زنجبیل، چای سیاه، هل و کلی ادویه دیگر از موارد تشکیل دهنده چای ماسالا است. از ادویه‌های موجود در این چای می‌توان به رازیانه، دارچین و فلفل سیاه اشاره کرد. در اکثر موارد برای دم کردن این چای می‌توان از شیر استفاده کرد. تمام ادویه‌های موجود در این ادویه خواص شگفت‌انگیزی را به این چای می‌بخشد. در این مطلب از دلتامگ درباره فواید چای ماسالا بخوانید.

فواید چای ماسالا برای قلب

طبق نتایج تحقیقات مصرف دارچین تاثیر مثبتی بر روی سلامت قلب و سیستم عروقی دارد. در واقع دارچین با کاهش فشار خون به سلامت قلب کمک فراوانی می‌کند.

فواید چای ماسالا برای قلب

کاهش قند خون با چای ماسالا

دو مورد از مواد اصلی تشکیل دهنده چای ماسالا، دارچین و زنجبیل است. این دو ماده به کاهش قند خون کمک شایانی می‌کنند. طبق نتایج تحقیقات مصرف روزانه چهار گرم دارچین می‌تواند ۲۹ درصد مقاومت بدن به انسولین را بهبود ببخشد. این فرایند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می‌انجامد. با مصرف ۲ گرم زنجبیل نیز می‌توانید تا ۱۲ درصد به کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت نوع ۲ کمک کنید.

کمک به هضم مواد غذایی

چای ماسالا به دلیل وجود هل و زنجبیل برای دستگاه گوارش خواص فراوانی دارد. این چای می‌تواند از احساس تهوع در دوران بارداری جلوگیری کند.

کاهش وزن با ماسالا

یکی از فواید چای ماسالا کاهش وزن است. فلفل سیاه موجود در چای ماسالا به آن خاصیت لاغر کنندگی نیز می‌بخشد. فلفل سیاه به بالا رفتن درصد سوخت و ساز در بدن کمک می‌کند که در نهایت باعث کاهش وزن می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  ساکنین این روستای عجیب هیچ انرژی‌ای مصرف نمی‌کنند!

تهیه چای ماسالا در خانه

در ادامه با روش تهیه چای ماسالا در خانه آشنا می‌شویم.

مواد لازم

  • فلفل قرمز، یک قاشق چای خوری
  • فلفل سفید،یک قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه، یک قاشق چای خوری
  • چند دانه میخک
  • چند دانه هل و یا نیم قاشق چای‌خوری پودر آن
  • یک عدد چوب دارچین
  • یک الی دو پیمانه آب
  • یک الی دو قاشق چای خوری چای سیاه
  • دو تکه زنجبیل تازه

فواید چای ماسالا

طرز تهیه چای ماسالا

دارچین،فلفل، میخک و هل  را با هم ترکیب کنید. تمام ادویه‌ها را بکوبید و سپس روی حرارت قرار دهید. ترکیب را به مدت دو دقیقه حرارت دهی کنید. سپس اجازه دهید ترکیب حاصل خنک شود. پودر آماده شده را به مخلوط آب و زنجبیل اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه حرارت دهید. پیش از رسیدن به نقطه جوش حرارت دهی را متوقف کنید. در این مرحله چای سیاه را به ترکیب خود اضافه کنید. ده دقیقه فرصت دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. چای ماسالای خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…