راز داشتن دندان‌های سالم و زیبا چیست

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه اگر به جامعه دقت کنید می‌بینید که سلامت دندان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های زیبایی شناخته شده است.
روش‌ های نگهداری از دندان‌

در حال حاضر تعریف زیبایی، تنها داشتن چشمان و لب‌های زیبا نیست، سلامت و زیبایی دهان و دندان ازجمله شاخص‌های زیبایی و شهرت به‌حساب می‌آیند. به همین دلیل در نظر داریم در این مطلب از مجله دلتا برای شما از روش‌ های نگهداری از دندان‌ برای داشتن دندان‌های سفید و زیبا صحبت کنیم.

هر ۶ ماه به پزشک مراجعه کنید

نشستن روی صندلی دندان‌پزشکی شما را مضطرب می‌کند؟ صدای دستگاه دندان‌پزشکی دلهره‌آور است؟ کافی است یک هدفون بر روی گوش خود گذاشته و با یک آهنگ ملایم و آرامش‌بخش فضای مضطرب دندان‌پزشکی را به شرایطی آرام تبدیل کنید.

نگهداری از دندان‌

نخ دندان و مسواک

برخی از کارشناسان معتقدند که ترتیب استفاده از نخ دندان و زدن مسواک اصلا مهم نیست، فقط باید به خاطر داشته باشید که این دو کار را حتما انجام می‌دهید.

خلال‌دندان

با یک خلال‌دندان، مواد غذایی را از بین دندان‌ها خارج کنید. البته حواستان باشد که این کار خیلی ملایم انجام شود. فشار دادن خلال‌دندان باعث آسیب به لثه‌ها و زخم شدن آن‌ها می‌شود.

تعویض مسواک قدیمی

سطح مسواک به‌ مرور زمان از بین رفته و صاف می‌شود. در نتیجه برای داشتن دندان‌های سفید و زیبا، مسواک خود را هر سه ماه یک‌بار عوض کنید.

مواد غذایی مفید را فراموش نکنید

یکی از روش‌‌های نگهداری از دندان‌ استفاده از مواد غذایی سالم است. پروتئین موجود در آب‌ پنیر می‌تواند از مینای دندان شما محافظت کند. پنیر دو عنصر اصلی برای داشتن دندان‌های سفید و زیبا، یعنی کلسیم و ویتامین D را به‌صورت کامل غنی‌شده در خود دارد. در کنار پنیر سعی کنید از شیر، تخم‌مرغ و ماهی نیز برای حفظ سلامت دهان، دندان و استخوان‌ها، استفاده کنید.

چگونه لکه‌های روی دندان را از بین ببریم؟

اگر اهل چای، قهوه یا مخلفات رنگی مثل پفک هستید، سعی کنید هر ماه دو بار از جوش‌شیرین برای سفید کردن دندان‌هایتان استفاده کنید.

بزرگ‌ترین دشمن دندان اسید معده است

اگر ازجمله افرادی هستید که رفلکس معده دارند، قبل از هر چیز دلیل برگشت اسید معده را پیدا کرده و سپس سعی کنید آن را کنترل کنید. از خوردن غذاها و نوشیدنی‌هایی که باعث رفلکس می‌شوند، بپرهیزید.

تمیز کردن زبان را فراموش نکنید

زبان منبع عظیمی از باکتری‌ها است. به همین دلیل است که گاهی علیرغم این‌که به‌خوبی مسواک می‌زنیم، بازهم بوی بد دهان از بین نمی‌رود. در هنگام مسواک زدن بعد از شستن دندان‌ها، با ابزار مخصوص پاک کردن زبان، سطح زبان را نیز تمیز کنید.

با دندان‌های خود مهربان باشید

از بریدن چسب و شکستن پسته با دندان، بپرهیزید. قرار دادن خوراکی یا وسایل سفت روی دندان‌ها، روند پوسیده شدنشان را سرعت بیشتری می‌بخشد.

نوشیدن آب سرد و چای داغ، ممنوع

زمانی که آب سرد خورده باشید و بلافاصله پس‌ از آن اقدام به خوردن یک نوشیدنی گرم‌ کنید، مقاومت دندان کاهش پیداکرده و امکان ترک خوردن آن را فراهم می‌کنید.

روش نگهداری از دندان

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب علائمی که خبر از یک بیماری مرگبار می‌دهند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…