معرفی ۱۰ منبع گیاهی سرشار از آهن

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله لیست 10 منبع خوراکی گیاهی و سبزیجات غنی از آهن را معرفی می‌کنیم.
منابع گیاهی آهن

آهن برای انجام فرایندهای بدن و سلامت عمومی ما حیاتی است. برخی از مغذی‌ترین منابغ غذایی آهن عبارتند‌ از جلبک دریایی، گوشت قرمز، خرچنگ‌ها، شکلات و ادویه‌ها. همراه مجله دلتا باشید تا با منابع گیاهی آهن آشنا شوید.

منبع آهن، لبو

لبو در هر ۱۰۰ گرم حدود ۱.۸ میلی‌گرم آهن دارد و به طور موثر از سرطان جلوگیری کرده و عملکرد کبد را بهبود بخشیده و باعث پاکسازی خون می‌شود.

عدس سرشار از آهن

هر ۱۰۰ گرم عدس حاوی ۳.۳ میلی‌گرم آهن است. عدس سرشار از فیبر بوده و به عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. ضمن این که یک منبع گیاهی پروتئین با کیفیت است که برای زنان باردار و ورزشکاران مفید است.

کلم بروکلی غنی از آهن

هر ۱۰۰ گرم کلم بروکلی ۱ میلی‌گرم آهن دارد. کلم بروکلی سرشار از ویتامین C است که به جذب آهن و پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

منبع گیاهی آهن، کلم کیل

کلم کیل مقادیر زیادی مواد مغذی و ویتامین و البته آهن دارد حتی بیشتر از گوشت. کلم کیل به درمان لخته‌های خونی و تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند. سطح کلسترول را کاهش داده، هضم را تسریع نموده و قلب را تقویت می‌کند.

دانه کدو تنبل آجیلی با آهن فراوان

دانه کدو تنبل سرشار از منیزیم، روی، فسفر، ویتامین A، F، B و E است و هر ۱۰۰ گرم آن ۳.۳ میلی‌گرم آهن دارد. ضمن این که سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است.

مواد غذایی سرشار از آهن

اسفناج سرشار از آهن

اسفناج کم کالری است ولی فوق العاده آهن بالایی دارد، همچنین ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های اسفناج هم بالا است. اگر اسفناج را بپزید محتوای آهن آن غنی‌تر می‌شود.

ماش

حبوبات به طور کلی سرشار از آنتی اکسیدان، کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر هستند. ماش در هر ۱۰۰ گرم حاوی ۱.۸ میلی‌گرم آهن است. مصرف ماش از ابتلا به سرطان کولورکتال پیشگیری کرده، کاهش وزن را سریع‌تر می‌کند، همچنین از دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

توفو

این محصول از سویا تهیه می‌شود و سرشار از تیامین، منیزیم، سلنیوم و کلسیم است و هر ۱۲۶ گرم از آن حاوی ۳.۶ میلی‌گرم آهن یا ۱۹ درصد مصرف مورد نیاز روزانه بدن است. مصرف توفو علایم یائسگی و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

آجیل‌ها

یکی از منابع گیاهی آهن آجیل‌ها هستند. پسته، بادام، فندق به همراه خرما و انجیر سرشار از آهن هستند ولی به دلیل کالری بالایی که دارند نباید در مصرفشان زیاده روی کنید.

شکلات تلخ

هر ۳۰ گرم شکلات حاوی ۳.۲ میلی‌گرم آهن یعنی ۱۸ درصد مصرف مورد نیاز روزانه و ۲۵ درصد مس مورد نیاز روزانه و ۱۶ درصد منیزیم مورد نیاز روزانه است. شکلات تلخ کلسترول را متعادل کرده و خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

گیاهی آهن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب فواید گلپر، از بهبود قلب تا تقویت حافظه را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…