پاریس ایران کجاست؟

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در کشورمان ایران، شهرهایی هستند که با القابی معروف شده‌اند. بروجرد که به پاریس کوچک ایران معروف است، به عنوان پایتخت انیمیشن ایران نیز شناخته شده است.
جاذبه های گردشگری بروجرد

بروجرد به‌دلیل داشتن طبیعتی کوهستانی، مزارع و مراتع سرسبز، آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های گردشگری فراوان، به‌عنوان عروس زاگرس نیز شناخته می‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری بروجرد آشنا شوید.

در تاریخ شفاهی و موجود عموم جامعه بحث پاریس کوچک به وفور و دهان به دهان می‌چرخد. این‌که در زمان حکومت قاجار چند تن از سفرا و جهانگردان فرانسوی به بجنورد سفر کرده و وقتی با امکانات این شهر از جمله برق و شکل خیابان‌ها مواجه شدند، از این شهر به عنوان “پاریسی کوچک” یاد کردند. چراکه به گفته آن جهانگردان، خیابان‌های این شهر همانند خیابان‌های پاریس بوده است.

خانه مصری

خانه مصری یکی از عمارت‌های تاریخی و باقی‌مانده از دوران حکومت قاجار در شهر بروجرد محسوب می‌شود که از تزیینات زیبایی شامل کاشی‌کاری و آجرکاری تشکیل شده است. بازدید از این عمارت تاریخی که نمای بیرونی آن توسط آجر و سفال مزین شده، می‌تواند اصول معماری خانه‌های ایرانی را به شما نشان دهد.

پاریس ایران

ارگ بروجرد

ارگ بروجرد از دیگر آثار تاریخی بروجرد است که در واقع یک تاسیسات و سیستم آب‌رسانی بسیار قدیمی سفالی محسوب می‌شود که اخیرا و طی گودبرداری ساختمانی به‌طور کاملا اتفاقی در این شهر کشف شده است. گفته می‌شود که این تاسیسات در واقع پالایشگاه و تصفیه‌خانه آب است که با توجه به اظهارات کارشناسان، قسمتی از سیستم آبی ارگ قدیم این شهر بوده است.

دیدنی های بروجرد

روستای کرکیخان

روستای کرکیخان در مجاورت محور اصلی بروجرد به غرب و شمال‌غربی کشور در منطقه‌ای ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا جای گرفته است و یکی از مناطق تفریحی و طبیعی این شهر به شمار می‌رود.

جاذبه بروجرد

چشمه سراب کرتول

چشمه سراب کرتول یا کرتیل یکی از تفرجگاه‌ها و جاذبه های گردشگری بروجرد است که در شمال غربی آن قرار دارد. سراب کرتول در دامنه‌ کوه‌های گرین و در میان قلل زیبای هیجده یال و قله‌های نهاوند واقع شده‌ است که در همه‌ ایام سال با استقبال مسافران و شهروندان همراه است.

csaca پاریس ایران کجاست؟

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  3. شیرعلی😘

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

    بسیار عالی♥️

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…