با این ترفندها پرده‌های منزل را زیباتر کنید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیزاین پرده با رعایت چند نکته به بهترین شکل انجام می‌شود. چون با ورود به منزل، یکی از اولین چیزهایی که به چشم می‌خورد، پرده پذیرایی است.
نکات تزیین پرده های منزل

تزیین پرده می‌تواند تاثیر به‌سزایی در زیبایی دکوراسیون داشته باشد. برای این منظور باید کمی سلیقه به خرج داد تا بهترین تزیین ایجاد شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات تزیین پرده های منزل می‌پردازیم.

پرده در کدام بخش منزل است؟

یک نکته خیلی مهم برای تزیین پرده، توجه به این است که پرده برای کدام بخش از منزل در نظر گرفته شده است. با توجه به این موضوع در ادامه نکاتی را ارائه خواهیم کرد.

دیزاین پرده پذیرایی

پرده پذیرایی معمولا همیشه در دید است و دکوراسیون کل منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل باید در تزیین آن دقت بیشتری داشت. امروزه طرح‌های مدرن برای پذیرایی پسندیده‌تر هستند. طوری که حتی برای تعویض آن‌ها بودجه کمتری نسبت به پرده‌های کلاسیک نیاز است. برای انتخاب پرده پذیرایی به مطلب شیک‌ترین و زیباترین پرده‌ها برای دکور منزل مراجعه کنید.

نکات تزیین پرده های منزل

دیزاین پرده آشپزخانه

برای پرده آشپزخانه تنوع بالایی می‌توانید ایجاد کنید. در بیشتر موارد توصیه می‌شود پرده ساده با رنگ شاد برای آشپزخانه انتخاب شود. برای اینکه در مدل پرده آشپزخانه تنوع ایجاد کنید، می‌توانید در دوخت پرده تنوع ایجاد کنید. برای این منظور کافی است پرده را طوری بدوزید که روی پنجره نصب شود.

نکات تزیین پرده های منزل

برای دیزاین پرده از چه لوازمی می‌توان استفاده کرد؟

گزینه‌های مختلفی به عنوان اکسسوری برای تزیین پرده وجود دارد. در ادامه برخی از این گزینه‌ها را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

به‌کارگیری کتیبه برای دیزاین پرده

یکی از مواردی که تنوع بالایی برای نکات تزیین پرده های منزل به همراه دارد، کتیبه است. کتیبه برای پوشاندن قسمت بالایی پرده و چوب پرده گزینه بسیار مناسبی است. البته باید در نظر داشته باشید که اغلب کتیبه برای سالن پذیرایی مناسب‌تر است. اما برای اتاق خواب یا آشپزخانه می‌توانید گزینه‌های ساده و مدرن را هم انتخاب کنید.

استفاده از گل میخ برای پرده

یکی دیگر از اکسسوری‌ها برای پرده که بسیار کاربردی است، گل میخ محسوب می‌شود. استفاده از گل میخ برای نگه داشتن پرده وقتی که جمع می‌شود کاملا ضروری است.
تنوع بسیار بالایی برای انتخاب گل میخ وجود دارد. گل میخ را طبق سبک دکوراسیون و سبک پرده باید انتخاب کنید. گزینه‌هایی که ساده‌تر هستند برای اتاق خواب و آشپزخانه مناسب هستند. البته اگر سبک مدرن برای پذیرایی به‌کار برده شود، می‌توان از گل میخ ساده استفاده کرد.

استفاده از گل میخ برای پرده

گوشواره برای پرده

در مواردی که مدت زمان زیادی است پرده ساده‌ای دارید، می‌توانید فقط با تهیه و دوخت گوشواره، تنوع بالایی را برای پرده ایجاد کنید. برای انتخاب گوشواره مناسب پرده بهتر است سبک پرده و دکوراسیون را در نظر داشته باشید. می‌توانید طرح و رنگ آن را طبق فرش یا مبلمان پیش ببرید.

گوشواره برای پرده

انتخاب چوب پرده مناسب

برای اینکه تزیین خوبی برای پرده داشته باشید، باید چوب پرده را به درستی انتخاب کنید. در مواردی که کتیبه یا گچبری برای سقف در نظر گرفته شود، نیازی نیست روی چوب پرده حساس باشید. اما در غیر این صورت بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که زیبایی چشمگیری به همراه داشته باشد.

دیزاین بالای پرده با والان مناسب

گزینه دیگری که برای نکات تزیین پرده های منزل می‌توانید داشته باشید، والان است. اغلب از والان می‌توان برای دکوراسیون پذیرایی استفاده کرد. اما برای اتاق خواب و آشپزخانه مناسب نیست. برای انتخاب والان بالای پرده باید رنگ گوشواره‌های پرده را در نظر داشته باشید.

دیزاین بالای پرده با والان مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ساعت دیواری خاص و بی‌نظیر در دکور منزل را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…