هندوانه شب یلدای خود را این‌گونه تزیین کنید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال ایده‌ای جدید و خاص برای تزیین هندوانه شب یلدا هستید، یکی از بهترین و متفاوت‌ترین ایده‌های جدید کیک هندوانه است.
ژله و کیک هندوانه

کیک هندوانه یک دسر آسان، سبک و باطراوت است که برای دورهمی شب یلدا پذیرایی متنوعی را رقم می‌زند. این کیک یک استوانه هندوانه‌ای است که روی آن یک لایه کرم خامه‌ای شیرین قرار داده شده و مانند سایر کیک‌ها سرو می‌شود. تنها کاری که برای طرز تهیه کیک هندوانه باید انجام دهید این است که سر و ته یک هندوانه کامل را برش دهید و پوست آن را جدا کنید تا به شکل استوانه درآید. سپس روی آن را با خامه فرم گرفته و به هر شکلی که دوست دارید و با هر میوه‌ای که دلتان می‌خواهد، تزیین کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای کیک هندوانه

  • یک هندوانه کوچک (ترجیحا بدون هسته)
  • یک قاشق چای‌خوری ژلاتین (طعم‌دار نباشد)
  • ۳ قاشق غذاخوری آب سرد
  • ۳ فنجان خامه سرد و سنگین
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر قند
  • یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • نصف فنجان میوه برای تزیین

طرز تهیه کیک هندوانه

طرز تهیه کیک هندوانه

مرحله اول

با استفاده از یک چاقوی بزرگ، قسمت بالایی و پایینی هندوانه را در یک خط مستقیم برش دهید. این هندوانه قرار است روی یک سطح بنشیند و رویه آن صاف باشد.

هندوانه را به صورت عمودی روی یک تخته برش قرار دهید و تمام پوست سبز و سفید را از کناره‌های آن جدا کنید تا شبیه یک کیک بلند و استوانه‌ای شود.

هندوانه را در ظرف سرو قرار دهید و از یک دستمال کاغذی خشک برای خشک کردن هندوانه استفاده کنید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود. از دستمال باکیفیت آشپزخانه‌ای استفاده کنید تا اثری از دستمال روی هندوانه نماند.

کیک ژله ای هندوانه

مرحله دوم

ژلاتین را در یک کاسه کوچک روی آب سرد بپاشید و بگذارید ۳ دقیقه بماند. ۵ ثانیه آن را در مایکروویو قرار دهید تا ژلاتین حل و مایع شود. برای آب کردن ژلاتین می‌توانید از حرارت کتری نیز استفاده کنید.

لیوان حاوی ژلاتین را روی کتری بگذارید و هم‌ بزنید تا در آب حل شود. در کاسه هم‌زن دستی، خامه غلیظ را با پودر قند و عصاره وانیل بزنید. با هم‌زن شروع کنید و به تدریج سرعت را به متوسط ​​افزایش دهید. دسرهای یلدایی بسیار زیاد هستند ما کوکی انار را هم در مجله به شما یاد داده‌ایم.

ژله و کیک هندوانه

مرحله سوم کیک هندوانه

وقتی رد هم‌زن روی خامه افتاد، به‌تدریج و باحوصله مخلوط ژلاتین را داخل آن بریزید. سرعت هم‌زن را افزایش دهید و به زدن ادامه دهید تا بافت نرمی پیدا کند.

خامه فرم‌گرفته را روی سطح و کناره‌های هندوانه بمالید و پخش کنید، همان‌طور که روی کیک‌های معمولی را خامه می‌زنید. سپس با انواع میوه تکه‌شده که دارید روی آن را تزیین کنید.

ژله و کیک هندوانه

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه دسر انار با ژله و بیسکویت پتی‌بور را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۰:۵۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…