۵ اشتباهی که اتاق پذیرایی را کوچک‌تر می‌کند

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان و دکوراسیون پذیرایی می‌تواند با چالش‌های دشواری همراه باشد، خصوصا اگر نوری که این فضا دریافت می‌کند هم چندان زیاد نباشد.
دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

اگر دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل برای شما مهم است، می‌توانید نکاتی را که در این مطلب از مجله دلتا ذکر شده است مطالعه نمایید و در خصوص تغییراتی که می‌توانند نمای زیباتری در منزل شما ایجاد کنند تصمیم بگیرید.

استفاده از وسایل بزرگ و حجیم

این خطا یکی از بدترین اشتباهاتی است که می‌تواند دیزاین منزل شما را کاملا دلگیر و کوچک نشان دهد و جلوه‌ای شبیه یک سمساری یا فروشگاه مبلمان در سالن پذیرایی خانه شما ایجاد کند. پس بنابراین باید اندازه وسایل شما متناسب با اندازه اتاق باشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

مبلمان و اکسسوری‌های پر از خورده ریز و شلوغ

برای دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل لازم است از مبلمان و اکسسوری‌هایی استفاده کنید که نقش‌ها و طرح ساده و آرامی دارند. در نهایت اگر به یک اکسسوری خاص یا مبلمان با پارچه دارای طرح شلوغ علاقه‌مند هستید، می‌توانید به‌صورت محدود در بخشی از دیوار از چنین طراحی خاصی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

رنگ‌آمیزی چندین دیوار پذیرایی کوچک با رنگ‌های تیره و شاخص

شاید لازم به گفتن نیست که رنگ‌های تیره بر روی دیوار تا چه حد می‌توانند نمای دلگیر و بسته‌ای در یک نشیمن و پذیرایی کوچک ایجاد کنند. رنگ دیوارها در بسیاری از خانه‌ها بیش از رنگ سایر بخش‌های فضا می‌تواند بر روی جلوه کلی منزل تاثیر داشته باشد. اساسا بهتر است در یک پذیرایی کوچک از رنگ‌های تیره یا شاخص مثلا قرمز، بنفش، صورتی و … برای دیوارها استفاده نشود. مطالب بیشتر در مورد انتخاب رنگ منزل را در مطلب ۵ رنگی که باید در دکور خانه خود داشته باشید بخوانید.

انتخاب مبلمان اصلی با رنگ‌های تیره و شاخص

رنگ‌های تیره در مبلمان اصلی باعث غلبه تیرگی، بسته به چشم رسیدن و دلگیر شدن فضای یک پذیرایی و نشیمن کوچک می‌شود. برای تجسم بهتر چنین فضایی می‌توانید تصور کنید یک صفحه کاغذ روشن با لکه‌های بزرگ تیره رنگ به چه شکلی در می‌آید. هرقدر هم به این صفحه رنگ‌های روشن در ابعاد کوچک و متوسط اضافه کنید، باز هم نمای تیره و البته شلوغ خود را حفظ می‌کند.

مبلمان اصلی با رنگ‌های تیره و شاخص

انتخاب پرده‌های تیره و سنگین با پوشش زیاد نور برای پنجره‌ها

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل بیشتر و پیشتر از هر چیز برای دلباز و بزرگ به‌نظر رسیدن، نیازمند نور مناسب است. پرده‌های بزرگ و تیره علاوه بر اینکه جلوه دلگیری در فضای پذیرایی ایجاد می‌کنند، ورود نور به فضا را نیز محدود می‌کنند.

در هنگام دکوراسیون یک پذیرایی کوچک به ایجاد تغییر و یک چشم انداز بسیار شاخص با پرده فکر نکنید. پرده‌های حریر ساده یا دارای طرح‌های روشن و خلوت می‌توانند بهترین گزینه‌های انتخاب پرده در یک نشیمن کوچک باشند.

انتخاب پرده‌های تیره و سنگین

پوشش بخش عمده‌ای از کف زمین با فرش‌های تیره

فرش و اصولا هر نوع کفپوش تیره برای پذیرایی‌های کوچک، می‌تواند فضای خانه را بسیار گرفته کند. همچنین آن را کوچک‌تر از آنچه که هست به نمایش بگذارد.

این مشکل زمانی بیشتر شده و خود را به بدترین نحو نشان می‌دهد که فرش‌ها بخش عمده‌ای از فضای پذیرایی را پوشانده و در فاصله اندک یا بدون فاصله از دیوارها چیدمان شوند. جلوه کلی کف منزل نمای شلوغ و تیره رنگی است که همه بخش‌های دکوراسیون را تحت الشعاع خود قرار داده و پذیرایی کوچک‌تر و بسیار دلگیر به‌نظر می‌رسد.

پوشش زمین با فرش‌های تیره

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون دیوار تلویزیون را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…