ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از رعایت ترتیب صحیح در استفاده از محصولات مراقبت پوستی نباید غافل شد زیرا این محصولات از نظر غلظت و مواد تشکیل‌دهنده با یکدیگر متفاوت هستند و این مسئله میزان نفوذپذیری آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
Untitled 1 231 ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

لازم است بدانید که ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوستی بسیار حائز اهمیت بود و بر میزان تاثیرگذاری آن‌ها موثر است. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم ترتیب استفاده از این محصولات را بگوییم.

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوستی

پاک‌کننده

قبل از هر اقدامی لازم است پوست خود را طی دو مرحله پاکسازی کنید. در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوستی ابتدا با یک پاک‌کننده روغنی صورت خود را پاک کنید سپس به وسیله یک شوینده با پایه آب مانند ژل‌های شستشو آن را به مدت چند دقیقه با حرکات دایره‌ای ماساژ داده و یا توسط یک فیس براش بشویید. فیس براش‌ها یکی از موثرترین ابزارها برای پاک‌سازی پوست هستند که علاوه بر تمیز کردن پوست، آن را لایه‌برداری نیز می‌کنند.

محصولات مراقبت پوستی

 تونر

پاکسازی باعث می‌شود منافذ پوست شما باز شود به همین دلیل بهتر است که از یک تونر برای بستن منافذ پوست در محصولات مراقبت پوستی خود استفاده کنید. تونرها با غلظت آبکی که دارند به سرعت جذب پوست می‌شوند و همچنین علاوه بر لایه‌برداری و پاکسازی سلول‌های مرده، پوست را نیز آبرسانی می‌کنند.

سرم

حال نوبت آن است که پوست خود را به وسیله یک سرم پوست تغذیه کنید. سرم‌ها حاوی ترکیبات فعال قوی، مرطوب‌کننده و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که پوست برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارد. سرم‌های ویتامین C برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند. این سرم‌ها سبک بوده و علاوه بر سرعت جذب بالا پوست شما را هیدراته نیز می‌کنند.

محصولات مراقبت پوستی

کرم دور چشم از محصولات مراقبت پوستی

حتی اگر هاله تیره دور چشم ندارید، استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید. این کرم‌ها، ملایم و سبک هستند و مختص پوست اطراف چشم فرموله شده‌اند. وظیفه اصلی این کرم‌ها روشن کردن پوست اطراف چشم و از بین بردن چین و چروک است. همچنین پف اطراف چشم را نیز کاهش می‌دهد.

کرم ضد جوش

کرم‌های ضد جوش یکی از محصولات مراقبت پوستی برای افرادی است که دارای پوست مستعد آکنه هستند. کرم‌های ضد جوش حاوی مواد قدرتمندی هستند که بر روی ناحیه موردنظر تمرکز می‌کنند.

مرطوب‌کننده

چند دقیقه به کرم ضد جوش زمان بدهید تا به خوبی جذب شود سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ای را خریداری کنید که مناسب نوع پوست شما باشد و همچنین حاوی یک ماده موثر یا آنتی‌اکسیدان قوی باشد تا بتواند باعث ترمیم و بهبود بافت پوست شما شود. اگر پوست چرب یا ترکیبی دارید از یک مرطوب‌کننده سبک و اگر پوست شما حساس است، نوع ملایم آن را انتخاب کنید. همچنین در صورت داشتن پوست خشک، یک مرطوب‌کننده و آبرسان قوی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

محصولات مراقبت پوستی

رتینول

رتینول یک ماده شگفت‌انگیز از محصولات مراقبت پوستی است که با پیری پوست مبارزه می‌کند. این ماده باعث بهبود تولید کلاژن شده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. همچنین علاوه بر کاهش چین و چروک، پوست را محکم می‌کند. اگر پوست حساس و آکنه‌ای دارید قبل از مصرف، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

کرم ضدآفتاب از محصولات مراقبت پوستی

این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است، به‌خصوص افراد با پوست روشن هرگز نباید از آن غافل شوند. همچنین مهم است که پوست شما نسبت به ضدآفتابی که استفاده می‌کنید حساسیت نداشته باشد و یا پوست شما را خشک نکند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه روتین روزانه مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…