۶ ایده جذاب برای تزیین و زیباسازی بالکن و تراس

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواه بالکن روی پشت‌بام باشد یا بالکن آپارتمان، این تکه‌ بی‌نظیر در فضای باز می‌تواند محل شگفت‌انگیزی برای لذت بردن از اوقات شما باشد.
چیدمان تراس در دکوراسیون داخلی

اگر هنوز نتوانسته‌اید به یک تصمیم قاطع برای تبدیل تراس خود به یک بالکن زیبا برسید تنها با انجام چند کار ساده می‌توانید این فضای صمیمی را برای خود و خانواده‌ مهیا کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای چیدمان بالکن در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

از لایه‌ها و پارچه‌های مختلف استفاده کنید

با لایه‌بندی بافت و رنگ‌های زیاد به بالکن خود روح ببخشید. پارچه‌ها و الگوهای مختلف را روی بالش‌ها و کوسن‌های فضای باز با هم ترکیب کنید. یک فرش دستباف با ترکیب رنگ‌های گرم یک وسیله عالی برای دادن بافت طبیعی به این فضا است. برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، پرده‌های فضای باز را در امتداد قسمت پایین بالکن آویزان کنید. نکته‌ کلیدی این است که تا جایی که می‌شود پارچه‌ها را لایه‌بندی کنید تا حال و هوای خوبی به این بالکن زیبا ببخشید.

چیدمان بالکن در دکوراسیون داخلی

زیباسازی دیوارها را فراموش نکنید

برای تزیین بالکن خود با وسایل مخصوص دکور فضای باز شروع کنید. به دنبال مجسمه‌های دیواری مقاوم در برابر آب و هوا باشید تا جلوه‌ای شخصی به بالکن خود بدهید. یک ساعت زیبا یکی از افزودنی‌های تزیینی و کاربردی عالی برای تراس است.

چیدمان بالکن در دکوراسیون داخلی

در رنگ‌آمیزی به اندازه‌ بالکن دقت کنید

سعی کنید یک پالت رنگ روشن را انتخاب کنید. به‌خصوص اگر تراس یا بالکن شما کوچک است یا اینکه نور خورشید مستقیما به آن می‌تابد. رنگ‌های روشن به طور طبیعی باعث می‌شوند فضاهای کوچک‌تر، بزرگ‌تر از آنچه هستند احساس شوند و همچنین به دلیل برگرداندن نور زیاد، گرم نمی‌شوند. اگر دوست دارید رنگ بالکن حس طبیعی در شما ایجاد کند، سراغ رنگ سبز پاستیلی بروید.

رنگ‌آمیزی بالکن

نورپردازی بیرون خانه به اندازه‌ داخل خانه مهم است

یکی از نکات چیدمان بالکن در دکوراسیون داخلی این است که با نورپردازی روشن کنید. مجموعه‌ای از چراغ‌های رشته‌ای، بالکن شما را بدون نیاز به نور خورشید زیبا می‌کند. چراغ‌های خورشیدی انتخاب‌های خوبی هستند، زیرا هر بار استفاده از آن‌ها نیاز به اتصال برق ندارد. یک فانوس زیبا یا یک شمع باطری‌دار، یکی‌دیگر از منابع شیک نور برای یک بالکن زیبا هستند. سعی کنید از شمع‌های واقعی در بالکن استفاده نکنید، زیرا احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.

نورپردازی بیرون خانه

انتخاب مبلمان و وسایل بالکن نیاز به دقت بالایی دارد

هنگام انتخاب مبلمان سعی کنید راحت بودن آن‌ها اولویت شما باشد. از مبلمانی استفاده کنید که فضای زیادی را اشغال نکند و در مقابل تغییرات هوای آزاد مقاوم بوده و در صورت گرد و غبار گرفتن به‌راحتی تمیز شود. از یک کمد یا کابینت کوچک برای نگهداری لوازم بالکن مانند لوازم آشپزی استفاده کنید.

در انتخاب گیاهان دقت کنید

شما می‌توانید در بالکن خود یک باغ کوچک داشته باشید. سعی کنید گیاهانی را انتخاب کنید که نگهداری از آن‌ها آسان است. اگر برای فضای داخل خانه نیاز به نور بیرون دارید، از انتخاب گیاهان بلند قد خودداری کنید.

در انتخاب گیاهان مناسب

پینشهاد مطالعه: مطلب ۶ ترفند بی‌نظیر برای چیدمانی زیبا در منزل شما را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…