انار، میوه پرخاصیت پاییزی

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انار نماد اصلی سفره شب یلدا است و گذشتگان ما آن را میوه‌ی‌ باروری و برکت می‌دانستند. اما علاوه بر این، از نظر علم هم انار از سالم‌ترین و بهترین ‌میوه‌های روی زمین است.
خواص و فواید انار

تحقیقات علمی نشان داده‌اند که انار می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد و خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش دهد. اگر دوست دارید با خواص و فواید انار به طور کامل آشنا شوید با مجله دلتا همراه باشید.

دو ماده معجزه آسای انار

پونیکالاجین موجود در انار یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که هم در آب آنار و هم در پوست انار پیدا می‌شود. خاصیت آنتی‌اکسیدان این ماده آن‌قدر زیاد است که باعث شده آب انار ۳ برابر بیشتر از نوشیدنی‌هایی مانند آب انگور و چای سبز آنتی‌اکسیدان فعال داشته باشد.

پونیسیک اسید درون روغن هسته انار یافت می‌شود و جز اسید‌های چرب اصلی دانه‌های انار است. این ماده یکی از اسیدهای چرب امگا ۶ است.

سلامتی

تاثیر ضدالتهابی قوی

التهاب‌های شدید یکی از عواملی است که باعث مشکلات و بیماری‌های بسیار جدی می‌شود. بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت نوع ۲، آلزایمر، و حتی چاقی مفرط. انار خواص ضدالتهابی بالایی دارد که مشخصا از خاصیت آنتی‌اکسیدانی پونیکالاجین ناشی می‌شود.

کمک به درمان سرطان

سرطان سینه یکی از سرطان‌های رایج در میان زنان در سنین مختلف است. عصاره‌ انار ممکن است بتواند از بازتولید سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و حتی آن‌ها را بکشد و از بین ببرد

کاهش فشار خون

فشار خون بالا یکی از بیماری‌هایی است که عوارض بسیار زیادی به همراه دارد؛ از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حمله قلبی و سکته مغزی اشاره کرد. در یکی از تحقیقات بر روی افراد با فشار خون بالا بعد از مصرف ۱۵۰ میلی‌گرم آب انار به صورت روزانه برای مدت ۲ هفته، شاهد کاهش قابل‌ ملاحضه و بارز فشار خون بودند.

بهبود درد و ورم مفاصل

التهاب مفصل یا آرتریت (Arthritis) یکی از بیماری‌های شایع است و انواع مختلفی از آن وجود دارد که به دلیل عوامل مختلفی مانند روماتیسم یا آرتروز ایجاد می‌‌‌‌‌‌شود. با توجه به این‌که یکی از خواص انار خاصیت ضدالتهابی آن است، این میوه می‌تواند به درمان التهاب مفاصل کمک کند.

لاغری

یکی از خواص و فواید انار لاغری است. ویتامین C موجود در دانه انار به اندازه‌ای است که می‌تواند تا ۴۰ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین کند. این میوه همچنین به علت میزان زیاد فیبر باعث احساس سیری و کنترل اشتها می‌شود. می‌توانید برای بهره‌مند شدن از خواص لاغری انار کمی انار را به سالاد یا ماست خود اضافه کنید.

فواید انار

تقویت قدرت باروری

غلظت آنتی اکسیدان‌های انار و تاثیر آن در کاهش استرس اکسیداتیو، انار را تبدیل به میوه‌ای مفید برای تقویت عملکرد جنسی و قدرت باروری کرده است. تحقیقات نشان می‌دهند استرس اکسیداتیو باعث اختلال در عملکرد اسپرم و کاهش باروری در زنان می‌شود

پیشگیری از بیماری‌های قلبی

بیماری‌های قلبی در حال حاضر رایج‌ترین دلیل مرگ و میر، قبل از رسیدن به پیری است. بیماری قلبی پیچیده است و عوامل متعددی بر آن تاثیر می‌گذارد. پونیسیک اسید، به‌عنوان یکی از اسیدهای چرب موجود در انار، ممکن است بتواند به مقاومت در برابر مراحل متعدد بیماری قلبی، کمک کند.

خواص انار

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب تاثیر بی‌نظیر شربت زرشک در سلامتی را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۹ ق٫ظ

  6. ایرج

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

    مطالب هادر هرضمیمه توضیح. کامل داده میشودا

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…