فواید گلپر، از بهبود قلب تا تقویت حافظه

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 گلپر، یکی از گیاهان معطر است که می‌تواند در آشپزخانه استفاده‌ زیادی داشته باشد. از خواص گلپر می‌توان به شکل ادویه در غذاها و ترشی‌های ایرانی بهره‌مند شد.
فواید و خواص گلپر

گلپر دارای خواص درمانی بسیاری است که از آن می‌توان به عنوان یک گیاه دارویی یاد کرد. مجله دلتا در ادامه به بررسی فواید و خواص گلپر پرداخته است.

طبع این گیاه گلپر گرم و خشک شناخته می‌شود. از مصلح‌های گلپر می‌توان به انار، آب انار، سکنجبین، تخم خیار، گلاب و خیساندن در سرکه اشاره کرد.

خواص ضد التهاب گلپر

گلپر، این گیاه فوق‌العاده، دارای خاصیت ضد التهابی است. از این مزیت می توان برای درمان بیماری‌هایی مثل ورم مفاصل و نقرس که موجب التهاب مفصل‌های استخوان و ایجاد درد شدید می‌شوند،استفاده کرد. با کاهش تورم و التهاب، درد در این بیماران تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

درمان بیماری‌های میکروبی و قارچی

گلپر یکی از معدود گیاهانی است که دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و به توقف رشد میکرو اورگانیسم‌ها کمک می‌کند. می‌توانید از عصاره گلپر به عنوان آنتی بیوتیک استفاده کرده و محلول عصاره را در مکان‌هایی که باکتری‌ها رشد می‌کنند، بریزید

خواص گلپر برای پوست

یکی از فواید و خواص گلپر برای پوست است. از آن می‌توان برای نرمی پوست پا مانند قوزک و پاشنه، درمان اگزما، از بین بردن جوش و آکنه و درمان التهابات پوستی استفاده کرد.

خاصیت گلپر برای سلامت موها

گیاه گلپر حاوی ویتامین E و برخی مواد معدنی است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این ترکیبات سبب می‌شوند گردش خون در پوست سر بیشتر شود. می‌توانید کمی گلپر دم کرده و بعد از اینکه خنک شد، از آن روی موهای خود مالیده یا به کمک ظرف مناسب، اسپری کنید. سپس بعد از گذشت چهل دقیقه به حمام بروید. با این ترفند ریزش موها کنترل و رشد آنها افزایش پیدا می‌کند.

خواص گلپر برای قلب، ریه و کلیه

گلپر باعث کم شدن فشار خون و کلسترول بد شده، پس سلامت و کارکرد قلب را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این با گلپر می‌توان به درمان مشکلات ریوی و تنفسی پرداخت. مصرف گلپر به صورت دم‌ کرده می‌تواند سرماخوردگی را درمان کند

خواص گلپر برای حافظه

یکی از دلایل ضعف حافظه، غلبه کردن سردی به مغز است‌. طبع گرم گلپر می‌تواند به رفع سردی مغز کمک کند. بعد از مصرف گلپر، تقویت و بهبود عملکرد حافظه خود را به خوبی حس خواهید کرد. دود گلپر نیز برای تقویت حافظه و افزایش کارکرد مغز بسیار موثر و مفید است.

گلپر، قرص لاغری

طبع گلپر گرم و خشک بوده و سردی معده را می‌گیرد. به این ترتیب موجب هضم بهتر غذا و بهبود گوارش می‌شود. مصرف گلپر از اشتهای کاذب و پرخوری جلوگیری و به این ترتیب، سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود.

خواص گلپر

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب فواید معجزه‌آسای آب برنج برای مو را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

    واقعا نرم افزار عالی است

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      سلام، ممنون ازهمراهی و نظر شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…