محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی در چیدمان منزل

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معمولا کسانی که آپارتمان‌های کم نوری دارند کمتر سراغ نگهداری از گل و گیاه می‌روند. در حالی که گیاهانی وجود دارند که نیاز زیادی به نور و تابش مستقیم خورشید ندارند.
گیاهان مناسب خانه های کم نور

با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا تعدادی از گیاهان مناسب خانه های کم نور در دکوراسیون داخلی منزل را به شما معرفی کنیم.

اسپاتی فیلوم

این گیاه از کلمبیا آمده پس با این اوصاف گرمادوست بوده و از سرما بیزار است. به‌طوری که دمای زیر ۱۳ درجه دیگر برایش قابل تحمل نیست. به رطوبت هوای بالا نیاز دارد و باید حداقل روزی یک‌بار غبارپاشی شود. زیر گلدان آن هم باید همیشه پر از آب باشد ولی به آبیاری دستی نیازی ندارد. اگر از آن دسته آدم‌ها هستید که همیشه آب دادن به گل‌ها را فراموش می‌کنید، اسپاتی فیلوم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

گیاهان مناسب خانه های کم نور

کالاتیا

این گیاه به نور متوسط، گرمای زیاد، آبیاری معمولی، رطوبت هوای ۵۰ تا ۹۰ درصد و خاک کمی اسیدی احتیاج دارد. بهتر است هر چند روز یک‌بار سطح برگ‌ها را با اسپری آب مرطوب کنید. این گیاه به سرما حساس است و حداقل دمای قابل تحمل آن در زمستان ۱۶ درجه سانتی‌گراد است ولی سایه‌دوست است، به‌طوری که با تابش مستقیم برگ‌هایش دیگر راه‌راه‌های زیبا را از دست می‌دهند.

گیاهان مناسب خانه های کم نور

دیفن باخیا

نور غیر مستقیم زمینه رشد و نموی آن را فراهم می‌کند اما در سایه هم ماندگاری بالایی دارد. با این تفاوت که در سایه رشد علفی می‌کند و بیش از اندازه دراز می‌شود. هر ماه باید برگ‌هایش با اسفنج تمیز شوند و هفته‌ای چند بار غبارپاشی شود. مهم‌ترین نیازش هر سال تعویض گلدان به اندازه دو برابر بزرگ‌تر است.

دیفن باخیا

گل گندمی از گیاهان مناسب خانه های کم نور

این گیاه تابش مستقیم نور خورشید را دوست ندارد. با تابش خورشید نوک برگ‌هایش می‌سوزند. در تابستان هفته‌ای دو تا سه بار آب می‌خواهد و زمستان‌ها یک‌بار آبیاری کفایت می‌کند. در صورت گرم بودن محیط غبارپاشی هم لازم می‌شود. نهایت سرمایی که تحمل می‌کند ۲ درجه سانتی‌گراد است و بعد از آن دیگر گلی در کار نیست. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب با این ۷ ترفند از گیاهان آپارتمانی بهتر مراقبت کنید سر بزنید.

گل گندمی

آگلونما

درواقع هر کسی که بخواهد برای اولین‌بار دست به نگهداری گل‌ها بزند بهتر است از یک گلدان آگلونما شروع کند. این گل احتیاج چندانى به نور و روشنایى ندارد. در بهار و تابستان هر دو هفته یک‌بار نیاز به کود محلول دارد و سطح خاک هم باید همیشه نسبتا مرطوب نگه داشته شود و فقط آب فراوانی نباید نثارش کرد.

آگلونما

فیلودندرون برگ قلبی

این گیاهان که بیشتر در آپارتمان‌های ما نفوذ کرده‌اند حتی باید از تابش مستقیم آفتاب محفوظ بمانند. لبه پنجره یا لبه میز معمولا بهترین مکان برای نگهداری این گل رایج امروزی است. با هر شاخه‌اش هم می‌توان گلدان‌های زیادی از آن در خانه تکثیر کرد. فقط کافی است ساقه‌ای را جدا کنید و چند وقتی در آب قرار دهید؛ بعد از مدتی سر و کله ریشه‌ها پیدا می‌شود. گیاه فلودنرودن زمستان‌ها هفته‌ای یک‌بار آب می‌خواهد و تابستان‌ها دو تا سه‌بار در هفته.

فیلودندرون برگ قلبی

برگ عبایی از گیاهان مناسب خانه های کم نور

این گل با برگ‌های پهن و بزرگش نه فقط در سایه ماندگاری خوبی دارد که در برابر سرما و گرما هم حسابی مقاوم است و تقریبا هیچ‌وقت نمی‌توانید خراب شدنش را ببینید برای همین به آن گل فولادی هم می‌گویند. فقط یک ایرادی دارد که رشد چندانی ندارد و باید هفته‌ها خیره به برگ‌هایش بمانید تا اندک تغییری را احساس کنید. زمستان‌ها هفته‌ای یک‌بار آب می‌خواهد و تابستان‌ها هم هفته‌ای دوبار.

برگ عبایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب این آباژورها نشیمن شما را متحول می‌کنند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…