۶ ایده جذاب تزیین دیوار پشت تختخواب

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه با کوچک شدن خانه‌ها متراژ فضاهای مختلف هم رو به کاهش رفته است و طراحی دکوراسیون داخلی را محدود کرده است. در این میان اتاق خواب از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
ایده های طراحی دکور بالای تختخواب

طراحی داخلی اتاق خواب دارای اهمیت زیادی است. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به بیان ایده های طراحی دکور بالای تختخواب را به شما نشان دهیم تا با ایده گرفتن از آن‌ها انتخاب مناسبی برای اتاق خواب خود داشته باشید.

دکور بالای تخت با تابلو

یکی از ایده های طراحی دکور بالای تختخواب که می‌توان برای تزیین بالای تخت استفاده کرد، نصب تابلو و قاب عکس است. این کار باعث زیبایی فضای اتاق خواب شده و حس خوبی را به ارمغان می‌آورد. البته که باید در انتخاب تابلو، ابعاد آن، رنگ، محل قرارگیری، تعداد و … نهایت دقت و توجه را به خرج داد تا با کلیت تختخواب و اتاق خواب هماهنگ باشد. این تابلوها می‌توانند در سبک‌ها و موضوعات متفاوتی به‌کار روند. عکس‌های خصوص و خانوداگی، تصاویر منظره، نقاشی‌های هنری و غیره است.

ایده های طراحی دکور بالای تختخواب

دکور بالای تخت با کاغذ دیواری

با اینکه کاغذ دیواری سال‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همیشه جذابیت و زیبایی خود را حفظ کرده است. استفاده از طرح‌های خاص و زیبای کاغذ دیواری برای دکور بالای تخت، شخصیت خاصی به اتاق خواب می‌بخشد. انتخاب اینکه کاغذ دیواری ما کل فضای بالای تخت را بگیرد یا بخشی از آن را، به سلیقه ما و دکوراسیون اتاق خواب بستگی دارد.

معمولا استفاده از کاغذ دیواری و رنگ‌آمیزی برای دیوار پشت تختخواب، باعث ایجاد نقطه کانونی در اتاق شده و تغییر بسیار زیادی را ایجاد می‌کند.

ایده های طراحی دکور بالای تختخواب

دکور بالای تخت با طرح‌های خاص

برای این ایده منظور از طرح‌های خاص می‌تواند خلاقیت‌های گوناگونی باشد. انواع دیوارپوش‌ها، وسایل دکوراتیو یا هر ایده‌ای که خودتان می‌سازید در همین دسته قرار می‌گیرد. در این بین نوارهای چوبی هم می‌توانند به‌طور کلی سبک دکوراسیون اتاق شما را تغییر دهند.

دکور بالای تخت با شلف

شلف و طبقه‌بندی علاوه بر استفاده کاربردی به منظور قرار دادن وسایل و دکوری‌های مختلف روی آن، خودش در نقش یک دکوری دیواری زیبا و جذاب عمل می‌کند. استفاده از شلف به‌عنوان دکور بالای تختخواب یکی از راهکارهای خاص برای متفاوت شدن فضای اتاق خواب است.

دکور بالای تخت با شلف

دکور بالای تخت با پنجره و پرده

گاهی اوقات ایعاد اتاق خواب و حتی تخت شما محدودیت‌هایی را در چیدمان ایجاد می‌کنند و تختخواب زیر پنجره قرار می‌گیرد. در این حالت شما می‌توانید از پنجره به‌عنوان یک فرصت استفاده کرده و با انتخاب پرده مناسب همان پنجره را به یک عنصر دکوراتیو در اتاق خواب تبدیل کنید. نکات بیشتر در مورد ورده اتاق خواب را در مطلب چه پرده‌ای مناسب اتاق خواب کوچک است؟ بخوانید.

تزیین بالای تخت با ریسه

تزیین با ریسه به عنوان یکی از ساده‌ترین ایده های طراحی دکور بالای تختخواب در نظر گرفته می‌شود. قرار دادن ریسه‌ها روی دیوار و یا بر روی پشتی تخت خواب می‌تواند طرح‌های مختلفی را ایجاد کند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که ریسه‌ها ممکن است برای در حالت روشن بودن زیبایی خاصی برای شما به‌وجود آورند و زمانی که خاموش هستند نمای خاصی نداشته باشند. اما در هر صورت ایده ساده و کم‌هزینه‌ای محسوب می‌شوند.

تزیین بالای تخت با ریسه

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این کارها را در چیدمان آشپزخانه انجام ندهید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…