۷ گیاه آپارتمانی که باید در خانه داشته باشید

۱۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که جای‌ جای خانه را با گیاهان سبز و شاداب پر کنید، در این صورت با نگاه کردن به هر نقطه از فضای دلنشین ‌منزل انرژی و حسی مثبت به شما القا می‌شود.
گیاهان آپارتمانی زیبا و جذاب

سبزی کامل گیاهان آپارتمانی هماهنگی بیشتری با رنگ‌های دکوراسیون منزل شما دارند. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به معرفی گیاهان آپارتمانی زیبا و جذاب که به دلیل زیبایی برگ آن‌ها به فضای خانه آورده می‌شوند و خبری از گل در آن‌ها نیست بپردازیم.

گیاه آپارتمانی سانسوریا

سانسوریا گیاهی همیشه سبز و دائمی است که برگ‌های نیزه‌ای شکل از شاخصه‌های اصلی آن به‌شمار می‌رود. برگ‌ها دارای خطوط و نقوش موازی هستند که با بزرگ شدن گیاه، ارتفاع آن‌ها بیشتر می‌شود. این گیاه به کم‌آبی مقاوم است و این روزها می‌توانید مدل‌های مختلف آن را مثل سانسوریای بافته شده، رنگ زده، لوله‌ای و غیره را مشاهده کنید. این گیاه با برگ به راحتی تکثیر می‌شود.

گیاهان آپارتمانی زیبا و جذاب

​گیاه زینتی آگلونما

گیاه همیشه سبز آپارتمانی، با ساقه کوتاه و برگ‌های نیزه‌ای شکل که طول این برگ حدود ۱۰-۲۵ سانتی‌متر است و پهنای ۱۰-۱۵ سانتی‌متری دارد. لکه‌های برگ متفاوت بوده و اغلب نظم خاصی را رعایت می‌کنند. مقاوم به سایه و خشکی است. زمانی که گیاه گل بدهد، به رنگ سفید نمایان می‌شود.

گیاهان آپارتمانی زیبا و جذاب

گیاه برگ انجیری

این گیاه همیشه سبز و بالا رونده است. برگ‌های پهنی دارد که بریدگی‌های عمیقی روی آن دیده می‌شوند. این گیاه ریشه‌های هوایی دارد که از طریق آن می‌تواند به اطراف تکیه کند. در ابتدای زندگی برگ‌های این گیاه قلبی شکل است و بریدگی‌ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می‌شوند. رنگ برگ‌ها سبز تیره هستند که در گیاه بالغ می‌تواند حتی به طول یک متر هم برسد.

گیاه برگ انجیری

گیاه پپرومیا/ قاشقی از گیاهان آپارتمانی زیبا و جذاب

پپرومیا گیاهی همیشه سبز است و برگی نیمه گوشتی دارد. اندام کوچک این گیاه ارتفاعی حدود ۲۵ سانتی متر را می‌سازد. این گیاه می‌تواند به شکل ساده و یا ابلق وجود داشته باشد که در گونه ابلق، لکه‌های سفید یا کرم رنگ روی برگ‌های آن ظاهر می‌شود.

گیاه پپرومیا/ قاشقی

گیاه آپارتمانی پوتوس

پوتوس گیاهی رونده و همیشه سبز است. برگ‌های قلبی شکل و زیبای این گیاه از ویژگی‌های برجسته آن است. پوتوس رشد زیادی داشته و ارزان قیمت نیز هست. انواع ابلق این گیاه دارای لکه‌های سفید، کرم یا سبز روشن هستند و طول برگ‌های قدیمی‌تر می‌تواند به ۳۰ سانتی‌متر هم برسد. تکثیر این گیاه به سادگی انجام می‌شود و به سادگی در آب ریشه می‌دهد. اگر می‌خواهید خانه خود را خوشبو کنید به مطلب ۷ گیاه بی‌نظیر که خانه شما را خوشبو می‌کند سر بزنید.

گیاه آپارتمانی پوتوس

گیاه همیشه سبز پیله آ

پیله آ گیاهی همیشه سبز بوده و چند ساله است. این گیاه به‌طور کلی جثه کوچکی داشته و حدود ۳۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. نام انگلیسی این گیاه از رنگ برگ‌های آن می‌آید. این گیاه به دلیل زیبایی برگ‌هایش شهرت دارد. طول برگ‌ها نهایت به حدود ۸ سانتی‌متر می‌رسد.

گیاه همیشه سبز پیله آ

گیاه زینتی برگ بیدی از گیاهان آپارتمانی زیبا و جذاب

برگ بیدی یکی از گیاهان محبوب و مشهوری است که در خانه بسیاری از مادربزرگ‌ها هم زندگی می‌کردند. این گیاه آنقدر مقاوم است که در گوشه‌ای از خانه شما می‌تواند زندگی خود را به خوبی ادامه داده و مزاحم کسی نباشد. گیاه همیشه سبز و چند ساله‌ای است که شاخه‌های آن به شکل آویزان رشد می‌کنند. نقوش موازی روی برگ از شاخصه اصلی برگ بیدی محسوب می‌شود.

گیاه زینتی برگ بیدی

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهای طلایی برای نظم‌دهی به چیدمان خانه را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…