ایده های مفید و کاربردی برای چیدمان بهتر خانه

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چیدمان بهتر خانه تابع یک سری اصول ساده و اولیه است که نیاز به تحصیلات آکادمیک و تخصصی در رشته دکوراسیون داخلی ندارد. شما نیز می‌توانید خانه خود را به‌گونه‌ای بچینید که زیبایی و آرامش در آن موج بزند.
چیدمان بهتر خانه

حتماً تا حالا وارد خانه برخی از افراد شده‌اید که با حداقل امکانات و در فضایی کوچک، خانه‌ای گرم و دوست‌داشتنی چیده‌اند. به هر جای خانه هم نگاه می‌کنید وسیله خاصی نمی‌بینید که به سبب آن وسیله این حس خوب به شما القاء شود. پس راز کار کجااست؟ در واقع راز کار در دستان هنرمند و خلاق صاحب‌خانه است که با پیروی از چند اصل ساده، استانداردهای چیدمان را رعایت کرده‌است . به بیان ساده‌تر، خلاقیت و هنرمندی صاحب‎خانه باعث شده هر چیزی سر جای خود قرار گیرد. در این مطلب چند نکته درمورد چیدمان بهتر خانه را با هم مرور می‌کنیم تا کمی بیشتر با طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شویم.

salone khalvat ایده های مفید و کاربردی برای چیدمان بهتر خانه

  • به گزارش مجله دلتا؛ هرگز خانه را با انبوه وسایل و تزئینات، شلوغ نکنید و جا برای رفت و آمد آسان افراد درنظر بگیرید. اگر ناگزیر از داشتن وسایل اضافی هستید، آن‌ها را در اتاقی قرار دهید که ساعات کمتری را در آن سپری می‌کنید. توصیه می‌شود اتاق خواب‌ را شلوغ نکنید زیرا آلودگی بصری که ایجاد می‌کند باعث می‌شود از یک خواب عمیق و خوب محروم شوید. برای چیدمان بهتر خانه خود حتماً نظم را به عنوان یک اصل درنظر بگیرید.

tablo haye khane 1 ایده های مفید و کاربردی برای چیدمان بهتر خانه

  • تابلوها، پوسترها، قاب عکس، آینه، و لوازم تزئینی دیگر بهتر است در ارتفاع مناسب  ۱۴۴ تا ۱۵۲ سانتی‌متری تا کف زمین  نصب شود.

farshe monaseb khane 2 ایده های مفید و کاربردی برای چیدمان بهتر خانه

  • یک فرش متناسب و به اندازه  انتخاب کنید. معولاً اندازه فرش طبق یک سری اصول و قواعد انتخاب می‌شود؛ اگر این اصول رعایت شوند، جلوه بصری مبلمان و فرش چند برابر می‌شود.

ایجاد نقطه کانونی برای چیدمان بهتر خانه

  • با استفاده از یک وسیله خاص و متفاوت، نقطه کانونی ایجاد ودقت کنید که متفاوت بودن به معنای گران بودن نیست. می‌توانید با استفاده از یک گلدان، قالیچه، تابلو، لوستر و… یک نقطه کانونی یا مرکزی بسازید. به یاد داشته باشید که این وسیله باید جذاب اما حتما” نباید با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد.

sooye did ایده های مفید و کاربردی برای چیدمان بهتر خانه

  • جهت دید خانه خود را پیدا کنید و وسایل خود را همسو با آن بچینید. به عنوان مثال اگر از در ورودی وارد خانه می‌شوید و در مقابل شما سالن پذیرایی قرار دارد، مبلمان خود را به‌گونه‌ای بچینید که هنگام ورود از در خانه، بهترین منظره و چشم‌انداز در مقابل‌شما قرار گیرد.

tanasobe vasayel ایده های مفید و کاربردی برای چیدمان بهتر خانه

  • اگر وسایل شما متناسب با فضایی که در اختیار دارید، نیست بهتر است از آنها استفاده نکنید. مثلاً یک میز بزرگ ناهارخوری برای یک آشپزخانه کوچک یا متوسط گزینه‎ای  نامناسب است. اشیاء بزرگ و نامتناسب با فضا، حس شلوغی و آلودگی بصری ایجاد می‌کنند. عکس این امر نیز صادق است. وسایل بیش از حد کوچک فضا را خالی و نامتعادل نشان می‌دهند. تناسب اجسام و رنگ‌ها نیز یکی از اصول مهم در چیدمان بهتر خانه است.

tanasobe rang ha ایده های مفید و کاربردی برای چیدمان بهتر خانه

  • در انتخاب رنگ وسایل دقت کنید. فقط هماهنگی و هم‌‌نشینی رنگ‌ها با یکدیگر کافی نیست. خاصیت روانی رنگ‌ها را بشناسید و با ترکیب رنگی درست، ویژگی مثبت‌شان را بازتاب دهید  و معایب‌شان را کم کنید. برای مثال قرمز ،رنگی است گرم که هیجان را در فضا ایجاد می‌کند. بهتر است از این رنگ در کنار رنگی مثل سفید استفاده کنید تا سرما و خنثی بودن رنگ سفید، حرارت و هیجان رنگ قرمز را تحت تاثیر قرار دهد.

نورپردازی در خانه

  • یکی از نکات کلیدی دکوراسیون داخلی، نورپردازی است. منظور از نورپردازی استفاده از رقص نورهای پرزرق و برق و یا لامپ‌های رنگی نیست. البته  می‌توانید از این وسایل نیز استفاده کنید اما منظور از نورپردازی یعنی نور هر محیط متناسب با کاربرد آن فضا تعیین شود. مثلاً استفاده از نور زیاد برای اتاق خواب هم غیرضروری است و هم یک اشتباه در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

مبلمان مناسب

  • در انتخاب فرم مبلمان و وسایل خود دقت کنید. به بیان دیگر زمانی که تصمیم گرفتید از سبک سنتی برای چیدمان بهتر خانه خود استفاده کنید، وسایلی که شکل، فرم و رنگ آنها مختص چیدمان مدرن است، از لحاظ بصری آزار دهنده هستند. یعنی نه‌فقط چشم‌نواز نیستند بلکه به اصطلاح تو ذوق هم می‌زنند.

khalaghiat dar chideman ایده های مفید و کاربردی برای چیدمان بهتر خانه

  • از عنصر جادویی به نام خلاقیت هرگز غافل نشوید. خلاقیت یعنی نوآوری. با کمی خلاقیت از وسایل معمولی و دم دستی خود می‌توانید به شکلی جدید و نو استفاده کنید. همیشه درخاطر داشته باشید که داشتن یک دکوراسیون زیبای داخلی، الزاماً متکی به صرف هزینه زیاد نیست.

امید است این نکات ساده به شما کمک کند تا چیدمان فضای خود را به شکلی تنظیم کنید که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…