۷ تا از عجیب‌ترین قوانین رانندگی را بخوانید!

۱۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشهورترین قوانین دهه ۱۹۰۰ این بود که وقتی خودرویی دنده عقب حرکت می‌کند یک نفر با پرچم قرمز باید مقابل اتومبیلش راه برود.
عجیب ترین قوانین رانندگی

با گذشت یک قرن، انسان‌ها هنوز عادت به وضع قوانین عجیب و غریب ترافیکی را ترک نکرده‌اند. قانون گذاران در تلاش هستند که برای کنترل استفاده از اتومبیل‌های مدرن، قوانینی ایجاد کنند که جاده‌ها را امن‌تر کند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با عجیب ترین قوانین رانندگی آشنا شوید.

عجیب ترین قوانین رانندگی

زیر ماشین را باید چک کنید!

در ابتدا فکر می‌شد قانون‌گذاران کشور دانمارک به دلیل نگرانی برای سلامتی مکانیک‌هایی که زیر ماشین هستند این قانون را تصویب کرده‌اند. فقط مکانیک‌ها در خطر نیستند. دولت دانمارک به دلیل نگرانی برای بچه‌هایی که در حال بازی هستند این قانون را گذاشته است. ممکن است در حین بازی قایم موشک بچه‌های کوچک به زیر ماشین رفته تا قایم شوند. بنابراین هر راننده‌ای باید قبل از روشن کردن خودرو زیر و دور ماشین خود را چک کند. در صورتی که این قانون را نایدده بگیرید ۱۰۰۰ کرون جریمه می‌شوید.

رانندگی با چشم بسته ممنوع!

قطعا هیچ انسان دارای عقل سلیم با چشم بسته رانندگی نمی‌کند! قبل اینکه این مورد را احمقانه بدانید و از آن رد شوید باید بگوییم واقعا افرادی هستند که اینکار را انجام می‌دهند. ظاهرا این یک مشکل جدی در راهنمایی و رانندگی آلاباما است. در همین راستا دولت آلاباما قانونی وضع کرده که رانندگی با چشم بسته را رسما ممنوع کرده است. مجازات زندان برای افرادی که این قانون را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته شده است.

نوشیدن آب هنگام رانندگی ممنوع است

تقریبا در همه جای دنیا خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی کاری ممنوع است. طبق قوانین قبرس نیز نباید هنگام رانندگی چیزی بنوشید. تا اینجای کار همه چیز طبیعی است. فقط موضوع این است که شما حق ندارید هیچ چیز بنوشید. اگر پلیس شما را حین ارتکاب این جرم بگیرد، اهمیتی نمی‌دهد که از تشنگی آفتاب قبرس در حال مرگ بوده‌اید و فقط چند جرعه آب نوشیده‌اید. شما باید ابتدا ماشین را یک گوشه پارک کنید سپس اقدام به آب خوردن کنید.

رانندگی با ماشین کثیف ممنوع

روس‌ها تحمل خودروهای کثیف را ندارند. شکستن این قانون منجر به ۴۰۰۰ دلار جریمه می‌شود. اما این قانون فقط در روسیه اعمال نمی‌شود.

عجیب ترین قوانین رانندگی

فقط راننده‌های کامیون اجازه این کار را دارند!

قانون گذاران کشور جورجیا وقت گذاشتند تا عجیب ترین قوانین رانندگی دنیا را وضع کنند. در این قانون هیچ راننده و مسافری حق ندارد آب دهان خود را از داخل ماشین یا اتوبوس به بیرون پرتاب کند، مگر اینکه راننده کامیون باشد! به نظر شما چرا فقط رانندگان کامیون این اجازه را دارند؟

رانندگی با باک خالی ممنوع

بدون شک اتوبان‌های آلمان بهترین بزرگراه‌های جهان هستند. پس طبیعی است این کشور عجیب ترین قوانین رانندگی جهان را نیز داشته باشد. طبق گفته قانون گذاران کشور آلمان رانندگی با باک خالی در اتوبان‌های این کشور ممنوع است. مجازات سنگینی در انتظار افرادی است که در این اتوبان‌ها و در بین راه بنزین تمام می‌کنند.

برهنه رانندگی کنید

شاید تعجب کنید، ولی شما می‌توانید از برلین تا مونیخ را برهنه رانندگی کنید، تا وقتی از اتومبیل خود خارج نشوید هیچکس نمی‌تواند شما را بازخواست کند! طبق قوانین راهنمایی و رانندگی آلمان، داخل اتومبیل یک فضای خصوصی است. درنتیجه شما می‌توانید در آن برهنه باشید. البته نکته‌ای که قانون‌گذار این قانون آن را قبل از طرح و تصویب فراموش کرده است شیشه و پنجره‌های ماشین است.

عجیب ترین قوانین رانندگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب شارژ کردن گوشی همراه در این ۷ مکان خطرناک است را بخوانید.

۱۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۴۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در ۰:۳۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۵۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…