تاثیر سیگار بر زیبایی پوست

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخورداری از ظاهری زیبا، اهمیت فراوانی بین افراد جامعه دارد. سیگار کشیدن یا در معرض دود سیگاری‌ها بودن، سبب پیری زودرس و عوارض شدید پوست صورت می‌شود.
Untitled 1 204 تاثیر سیگار بر زیبایی پوست

دود سیگار که روی پروتئین کلاژن و فیبرهای الاستین پوست اثر می‌گذارد، روند بازسازی پوست را مختل می‌کند و این‌گونه است که افراد سیگاری نسبت به بقیه افراد، چند سال پیرتر نشان داده می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان تاثیر سیگار بر پوست صورت می‌پردازیم.

آسیب‌های تاثیر سیگار بر پوست

تغییر رنگ پوست

اولین تاثیر سیگار بر پوست این است که پوست صورت افراد سیگاری به مرور زمان تغییر می‌کند و شفافیت خود را از دست می‌دهد زیرا جریان اکسیژن در خون این افراد کند شده و اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز به پوست نمی‌رسد. این افراد معمولا پوست رنگ‌پریده، زرد و گاهی قرمز و کبود دارند. تیرگی پوست لب و اطراف لب نیز به همین دلیل است.

تاثیر سیگار بر پوست

لکه‌های پوستی

افراد سیگاری در معرض ابتلا به لکه‌های پوستی هستند. این لکه‌ها روی پوست صورت، پوست دست و ناخن به دلیل تماس مستقیم دود سیگار با این قسمت‌ها بیشتر است. ظهور لکه‌های پوستی در افراد با سن بالاتر و سابقه بالای مصرف سیگار نیز بیشتر است.

تاثیر سیگار بر پوست و تاخیر در بهبود زخم

بارها ثابت شده است که اثرات زیان‌آور در بهبود زخم‌های پوستی و بازسازی پوست، از موارد مهم تاثیر سیگار بر پوست است. جراحی‌های زیبایی مانند پیوند پوست یا کشیدن پوست در افراد سیگاری با درصد موفقیت کمتری همراه است.

علت این است که پس از استنشاق دود، جریان خون ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و باعث آسیب رسیدن به اکسیژن بافت می‌شود.

تاثیر سیگار بر پوست

پیری زودرس

چروک و افتادگی پوست صورت، گردن و اطراف لب‌ها از دیگر علائم ظاهری مصرف‌کنندگان دخانیات و از عوارض تاثیر سیگار بر پوست است و در زنان بیش از مردان نمایان می‌شود. افتادگی پوست در اندام‌های دیگر بدن مانند بازو و سینه نیز از دیگر علائم مصرف سیگار است.

زوائد پوستی

آکنه یا جوش یک بیماری مزمن ناشی از التهاب غدد پوستی است. تحقیقات نشان داده است که مدت و میزان سیگار کشیدن در تشدید و تشکیل آکنه نقش دارد. سیگار احتمال ابتلا و شدت بیماری‌های ویروسی به‌ویژه زگیل‌های تناسلی را زیاد می‌کند. میزان عود زگیل تناسلی در سیگاری‌ها بیشتر است بنابراین برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری، ترک سیگار ضروری است.

تاثیر سیگار بر پوست

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب روتین روزانه مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۵۱ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…