مزرعه‌ای که در آن فقط مترسک‌ها زندگی می‌کنند

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال فکر کرده بودید اگر مترسک‌ها به خاطر شرایط کاری سخت تظاهرات کنند، چه می‌شود؟
مزرعه مردمان خاموش در فنلاند

گروهی از مترسک‌ها در کشور فنلاند سال‌هاست که در کنار هم تظاهرات می‌کنند و زندگی مسالمت‌آمیزی دارند. . برای آشنایی بیشتر با مزرعه مردمان خاموش در فنلاند با مجله دلتا همراه باشید.

مزرعه مردمان خاموش در فنلاند

در ۳۰ کیلومتری شمال شهر کوچک سوموسلمی (Suomussalmi) در شمال‌شرق کشور فنلاند، مزرعه‌ای عجیب و زیبا وجود دارد. رانندگان هنگام عبور در امتداد بزرگراه شماره‌ ۵ با این مزرعه‌ متفاوت مواجه می‌شوند. مزرعه‌ای که در آن تقریبا هزار مترسک ایستاده، به تماشای شما مشغولند.

مزرعه مترسک ها در فنلاند

مترسک‌هایی که با لباس‌های متنوع تزئین شده‌اند. هنگام صبح نور از پشت سر مترسک‌ها می‌تابد و حالتی شوم و ترسناک به آن‌ها می‌دهد. گویی لشکری از تاریکی به سمت شما حرکت می‌کنند، اما هنگامی که نسیمی ملایم لباس‌های رنگی و زیبای آن‌ها را تکان می‌دهد، حس زنده بودن را به بینندگان منتقل می‌کنند. انگار هزاران مترسک برای کار روزانه به مزرعه رفته‌اند. گروهی از مردمان خاموش که با وجود ثابت بودن، نشاط و سر‌زندگی دارند.

این مترسک‌ها را چه کسی ساخته است؟

این گروه بزرگ از مترسک‌ها در ابتدا توسط هنرمند بومی فنلاند، آقای ریجو کلا (Reijo Kela) ساخته شد. مجموعه‌ ساخته شده با نام “مردمان خاموش” یا در کلام محلی “Hiljainen kansa” نام‌گذاری شد. این مترسک‌ها برای اولین بار در کشتزاری در لاسیلا (Lassila) در حوالی هلسینکی (Helsinki) رونمایی شدند. سپس به میدانی در بازار بزرگ هلسینکی منتقل شدند. بعد از آن به حاشیه‌ رودخانه‌ جالونوما (Jalonuoma) و آمانساری (Ämmänsaari) نقل مکان کردند و نهایتا در در مکان فعلی مستقر شدند.

صورتک‌ها و بدنه‌ی چوبی مترسک‌ها توسط گروهی از جوانان سوموسلمی مراقبت و نگهداری می‌شوند. هر گاه یکی از مترسک‌ها نیاز به تعمیر پیدا کند، این گروه که به صورت داوطلبانه تشکیل شده‌ است، عملیات تعمیر را انجام می‌دهند. لباس مترسک‌ها نیز در طی سال دوبار تعویض می‌شود. برای تامین لباس‌ها، مردمان محلی لباس‌های قدیمی‌شان را به انجمن نگهداری از مترسک‌ها اهدا می‌کنند.

مردمان خاموش

ایده طرح مترسک‌ها

این سوال همیشه برای مردم مطرح بوده است که ایده‌ پشت این طرح هنری چه چیزی است. رانندگان عبوری همیشه با نوعی تعجب و سوال به این اثر هنری نگاه می‌کنند. اما خالق این اثر، ریجو کلا، از ارائه‌ هر گونه توضیحی پیرامون طرحش پرهیز کرده است و معتقد است هر کدام از ناظران می‌توانند برداشت خودشان را نسبت به این مردمان خاموش داشته باشند. برخی این اثر را با حالتی روانشاسانه بررسی می‌کنند، برخی دیگر این اثر را نشان‌دهنده‌ مردمان فراموش شده می‌دانند، اما بسیاری از مردم فنلاند معتقدند که این اثر یادمانی از قربانیان نبرد میان فنلاند و روسیه است. نبردی که با حمله‌ وحشیانه‌ روس‌های شوروی شروع شد.

فنلاند

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند غاری عجیب با هزاران استخوان کودک!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…