ترفندهای خاص برای داشتن یک آرایش ملایم

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوازم آرایش ابزاری برای بیرون کشیدن زیبایی‌های صورت ما مانند گونه‌ها، چشم‌ها و لب‌ها است. اما گاهی اوقات ما خیلی زیاد و کاملا غیرطبیعی از این وسایل استفاده می‌کنیم.
Untitled 1 197 ترفندهای خاص برای داشتن یک آرایش ملایم

اغلب خانم‌ها در دهه دوم زندگی خود برای داشتن آرایش صورت ملایم و دخترانه، ساعت‌ها وقت خود را جلوی آینه می‌گذرانند و بیشتر اوقات به نتیجه دلخواه خود نیز نمی‌رسند چون اکثرا نکات مهم را در نحوه آرایش کردن رعایت نمی‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا اشتباهات آرایش صورت را برای شما بازگو می‌کنیم.

نکاتی که باید در آرایش صورت ملایم رعایت کنیم

شست‌وشوی بیش از حد صورت

شست‌وشوی صورت اولین اصل داشتن آرایش صورت خوب است. هر فرد پوست متفاوتی دارد. سن نیز پوست انسان را دست‌خوش تغییراتی می‌کند. مثلا وقتی شما پوست خشک و پوسته پوسته‌ای دارید نباید در شست‌وشوی صورت خود افراط کنید. ایده‌آل شست‌‌‌وشوی صورت دوبار در روز است.

آرایش صورت ملایم

اشتباه در آرایش صورت با پوست خشک

یکی از عوامل موثر در آرایش، شناخت درست پوست خود است. استفاده از لوازم آرایشی بر روی پوست‌های خشک یک اشتباه بزرگ است. اگر پوست خشکی دارید حتما قبل از آرایش کردن از آبرسان استفاده کنید. خشکی پوست در آرایش باعث می‎‌شود پوست شما خسته و پیرتر از سن واقعی شما نشان داده شود و مانع از داشتن یک آرایش صورت ملایم زیبا شود.

استفاده نادرست از کانسیلر

برای پوشانندگی عالی بهتر است اول از کرم پودر و بعد از کانسیلر استفاده کنیم. هرگز بیش‌ازحد از کانسیلر استفاده نکنید. استفاده زیاد از کانسیلر بر روی گودی زیر چشم باعث می‌شود شما مسن‌تر به‌نظر برسید و این برای یک آرایش صورت ملایم مناسب نیست. روش درست برای پوشاندن سیاهی زیرچشم استفاده چند قطره بر روی استخوان زیر چشم است. از کرم پودر به عنوان کانسیلر استفاده نکنید.

آرایش صورت ملایم

استفاده بیش‌ازحد از کرم پودر در آرایش صورت ملایم

استفاده چند لایه‌ای از کرم پودر برای آرایش صورت ملایم و دخترانه مناسب نیست. همچنین برای پوست شما اصلا مفید نیست و پوست را شبیه به کیکی می‌کند که با لایه‌های خامه‌ای زیاد پوشانده شده است. لازم نیست از کرم پودر در همه نواحی صورت خود استفاده کنید، استفاده کمی از آن در قسمت گونه‌ها و بینی کفایت می‌کند. برخی از خانم‌ها از کرم پودر برای پوشاندن لکه‌ها استفاده می‌کنند که این کار اشتباه است و باید از کانسیلر برای این کار استفاده کنند.

اشتباهات آرایش ابرو

ابروها تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن چشم‌ها دارند. ابرو‌هایی با فرم طبیعی در آرایش صورت ملایم چشم‌ها را درشت‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. ابروهای پرپشت و بی‌حالت چشم‌ها را بی‌حال نشان می‌دهد. ابروهای نازک باعث کشیده شدن چشم‌ها نمی‌شود و به‌طور کامل ظاهر شما را تغییر می‌دهد.

آرایش صورت ملایم

استفاده نادرست از خط چشم

اگر شما از سایه‌های تیره استفاده می‌کنید بهتر است از خط چشم مشکی استفاده کنید. ولی اگر از سایه‌های روشن‌تر برای آرایش استفاده می‌کنید بهتر است از خط چشم قهوه‌ای استفاده کنید. بنابراین برای داشتن یک آرایش صورت ملایم همخوانی رنگ سایه با خط چشم اهمیت دارد.

اشتباهات کشیدن خط لب

از کشیدن خط لب‌های تیره، نازک و خارج از محوطه لب در آرایش صورت ملایم خودداری کنید. هدف از کشیدن خط لب مشخص کردن محیط لب‌ها نیست، هدف فرم‌دهی و برجسته کردن لب‌ها است. برای داشتن یک خط لب خوب باید از یک خط لب یک یا دو درجه تیره‌تر از رژ خود استفاده کنید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب با این ۹ ترفند همیشه خوش‌ عکس باشید را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  3. سوگل

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۲ ق٫ظ

    واقعا عالی هستن مطالبتون

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. سوگل

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۱ ق٫ظ

    واقعا عالی هستن مطالبتون

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۴۸ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۴۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ق٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

    • سوگل

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۱ ق٫ظ

      واقعا عالی هستن مطالبتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…