هرگز این ۴ کار را در چیدمان منزل انجام ندهید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شما شیک و بی‌نقص باشد باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید.
رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون

اشتباهات دکوراسیون مجموعه کارهای بی مورد و خطاهای دکوراسیون است که ممکن است در حین اجرای چیدمان خانه خود آن‌ها را انجام دهید. تا پایان این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا شما را با رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون آشنا کنیم.

چگونگی آویزان کردن پرده‌های اتاق

یکی از رایج‌‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند، عدم توجه به دکوراسیون پرده و نوع قرار گرفتن آن در خانه است.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر پرده را از لبه پنجره آویزان کنند جلوه بهتری داشته و بیشتر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. بهترین حالتی که می‌توان پرده را نصب کرد، نصب آن در کمترین فاصله با سقف است. در این صورت چوب پرده معمولا چند سانتی‌متر از لبه پنجره بالاتر خواهد بود و حالت و جلوه بهتری خواهد داشت.

رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون

دیوارهای خالی را بیش از حد شلوغ نکنید

وجود دیوارهای خالی در منزل، بدین معنی نیست که شما حتما بایستی این فضاهای خالی را با اکسسوری‌های مختلف پر کنید. گاهی اوقات وجود دیوارهای خالی در خانه لازم است و این از اشتباهات دکوراسیون است که شما تمام فضاهای خالی منزل خود را پر کنید. بهترین حالتی که می‌توان برای فضاهای خالی در نظر گرفت، این است که آن فضای خالی که بیشترین جلب توجه را به خود اختصاص داده است را با کمک اکسسوری‌هایی مانند تابلو تزیین نمود.

رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون

تابش نور به فضای داخلی

یکی از رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون که باعث شده افراد زیادی از اینکه دکوراسیون خانه آن‌ها به قدر کافی زیبا نیست گلایه کنند، مشکل کمبود نور کافی و استاندارد در خانه است. منابع نور در دکوراسیون علاوه بر اینکه باید کافی باشند، استاندارد و اصولی نیز باید باشند.

منظور از نور اصولی و استاندارد، این است که در یک خانه نباید تمام نور را لام‌پ‌ها و چراغ‌های زینتی تامین کنند، بلکه نور خورشید نیز سهم قابل توجهی در روشنایی محیط داخلی می‌بایستی داشته باشد. از این رو، دقت فرمایید تقسیم نور طبیعی و مصنوعی را به درستی در خانه خود انجام دهید تا دچار مشکل نشود.

تابش نور به فضای داخلی

 نحوه چیدمان مبلمان

مبلمان هر خانه نقش مهمی را در دادن شخصیت و زیبایی به دکوراسیون ایفا می‌کنند. برای چیدمان مبل نیز سعی کنید مبل‌ها را به‌گونه‌ای قرار دهید که جلوی رفت و آمد را نگرفته و حجم زیادی از فضای اتاق نشیمن شما را اشغال نکند. مدل‌های مختلفی برای چیدمان صحیح مبلمان می‌توانید به مطلب ۷ روش جذاب برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن مراجعه کنید.

 نحوه چیدمان مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی در چیدمان آشپزخانه لاکچری و مدرن را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…