آشنایی با انواع کت زمستانی برای آقایان

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمستان که شروع می‌شود، علاوه بر گرم و خشک ماندن، مسئله شیک‌پوشی هم پیش کشیده می‌شود. به‌خصوص برای آقایان که تصور می‌کنند گزینه‌های کمتری برای انتخاب لباس دارند.
Untitled 1 192 آشنایی با انواع کت زمستانی برای آقایان

کت های زمستانی مردانه و جدید، انواع مختلفی دارد که هم در کلیات و هم در جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند. ازطرفی داشتن حتی دو نمونه از این کت‌ها دست شما را در تنوع بخشیدن به استایل باز می‌گذارد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین و محبوب‌ترین کت‌های زمستانی مردانه آشنا کنیم.

انواع کت های زمستانی مردانه

پیکت

نوعی کت مردانه چهاردکمه بلند که اولین بار ارتشی‌ها از آن استفاده کردند و از همانجا محبوب شد. یقه این نوع کت‌ها عریض است و از پشم سنگین و ضخیم ساخته می‌شوند. البته در سال‌های اخیر از پشم نرم هم در تولید پیکت استفاد می‌شود.

کت های زمستانی مردانه

ترنچ از کت های زمستانی مردانه جدید

ریشه ترنچ به جنگ جهانی اول بازمی‌گردد، وقتی که سربازان سنگری این کت‌ها را می‌پوشیدند. این پارچه مقاوم، سبک و ضدآب است. به همین دلیل امروزه از کت های زمستانی مردانه محبوب به‌شمار می‌رود. ترنچ را می‌توان هم در استایل کژوال استفاده کرد و هم در استایل فرمال و گزینه بسیار خوبی برای روزهای بارانی به‌شمار می‌آید.

کت های زمستانی مردانه

اورکت

اورکت، کت بلندی است که معمولا آن را بر روی کت تک می‌پوشند و برش‌های عریضی دارد. این نوع کت از پارچه‌های پشمی کیفیت بالا تولید می‌شود که بسیار مناسب آب‌وهوای بسیار سرد است. اورکت معمولا دو دکمه و یقه برگردان دارد. جیب‌های اورکت لبه‌دار است و یک جیب باریک هم بر روی سینه دارد. به اورکت‌هایی که از پارچه‌های سبک‌تر تهیه می‌شوند و مناسب آب‌وهوای نه‌چندان سرد هستند، تاپ کت می‌گویند. همچنین اگر از پارچه ضخیم‌تر ساخته شود و سنگین‌تر باشد، به آن گریت کت می‌گویند.

کت های زمستانی مردانه

پارکا از کت های زمستانی مردانه جدید

وقتی صحبت از استایل کژوال زمستانی مردانه به میان می‌آید، پارکا خود را به رخ می‌کشد. سال‌ها پیش برای تولید پارکا از پوست فک استفاده می‌کردند، اما امروزه از مواد شیمیایی سبک برای تولید آن استفاده می‌شود. استفاده از این مواد باعث می‌شود که پارکا حجم بگیرد و حالت پافی داشته باشد. طول پارکا معمولا تا کمر یا روی زانو است، زیپ‌دار است و گاهی یقه خز بزرگ دارد.

کت های زمستانی شیک

کت بامبر

کت بامبر اولین بار برای خلبانان جت‌های جنگنده در جنگ جهانی دوم تولید شد، اما امروزه مردم عادی هم از آن استفاده می‌کنند. کتی چرم که درون آن در خطوط یقه و سرآستین از پشم سنگین استفاده شده است. قد این کت کوتاه و معمولا تا خط کمر است و در قسمت کمر و سرآستین کاملا فیت و اندازه بدن می‌شود.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه بررسی انواع استایل اداری مردانه را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…