شلف‌ها را جذاب‌تر از همیشه چیدمان کنید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان شلف‌ها نقشی بسیار مهم در طراحی داخلی هر فضایی دارد و دکوراسیون را زیبا می‌کند.
چیدمان شلف و قفسه در منزل

دکوراسیون قفسه اگر به درستی طراحی شود، می‌تواند اکسسوری‌های شما را به بهترین شکل نشان دهد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی چیدمان شلف و قفسه در منزل می‌پردازیم.

اشیا هم ارتفاع را  هرگز کنار هم قرار ندهید

یکی از اشتباهات رایج در زمان چیدمان شلف و قفسه در منزل این است که در اغلب موارد اشیای هم ارتفاع در یک طبقه و کنار هم چیده می‌شوند.

بنابراین به این نکته توجه کنید که اگر قرار است چند اکسسوری را در کنار هم در یک طبقه قرار دهید، ارتفاع بین این اکسسوری‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که جلوه‌ای هم اندازه نداشته باشند. همچنین به یاد داشته باشید معمولا اکسسوری‌های بلند در طبقات آخر قفسه قرار می‌گیرند.

چیدمان شلف و قفسه در منزل

گروه بندی اشیا داخل قفسه‌ها

برای وسایلی که در قفسه‌ها قرار می‌دهید، سه حالت وجود دارد. یا وسیله شما تک است و هیچ اکسسوری دیگری در کنار آن قرار نمی‌گیرد. یا تعداد اکسسوری‌ها زوج بوده یا تعداد اکسسوری‌ها در قفسه فرد خواهد بود.

اگر قصد دارید از تنها یک وسیله در قفسه خود استفاده کنید، هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. می‌توانید اکسسوری خود را به هر شکلی که مایل بودید در شلف قرار دهید.

چیدمان شلف و قفسه در منزل

ترکیب عناصر به صورت افقی و عمودی

با توجه به اینکه استفاده از تعداد فرد برای وسایل داخل قفسه می‌تواند جذاب و زیباتر از تعداد زوج بوده و همچنین ارتفاع اکسسوری‌ها در دکوراسیون قفسه نبایستی ناهماهنگ باشد. یکی دیگر از مواردی که دکوراسیون شلف را جذاب‌تر می‌کند، استفاده از عناصر افقی در کنار عناصر عمودی است. به‌عنوان مثال، قرار دادن یک تندیس عمودی در کنار چند کتاب به صورت افقی، جلوه‌ای بسیار جذاب خواهد داشت. نکات بیشتر برای چیدمان منزل را در مطلب تغییرات ضروری در چیدمان منزل که باید انجام دهید بخوانید.

ترکیب عناصر به صورت افقی و عمودی

نظم و لایه‌بندی در طبقات

یکی از روش‌های چیدمان شلف و قفسه در منزل لایه بندی طبقات است که برای جذابیت دکوراسیون شلف می‌توان انجام داد. لایه بندی طبقات و اکسسوری‌ها کمک می‌کند جلوه دوبعدی وسایل داخل قفسه به جلوه‌ای سه بعدی و زیباتر تبدیل شده و نمایی مدرن تر داشته باشند. ایجاد لایه بندی در طبقات امری ساده است، به شکلی که می‌توانید برای مثال یک گلدان را جلوی قفسه و گلدان دیگر را پشت قرار دهید تا در این صورت ظاهری متفاوت و نامسطح ایجاد شود.

چه چیزهایی را برای دکوراسیون قفسه خریداری نمایید

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین وسایلی که می‌توان در قفسه قرار داد، شامل چه مواردی است؟ برخی از بهترین اکسسوری‌هایی که می‌توان در دکوراسیون شلف و قفسه قرار داد شامل گوی‌های تزیینی، قاب های عکس و تابلوهای خانوادگی، گلدان‌های تزیینی و طبیعی، کتاب و مجلات، مجسمه‌های دکوراتیو، صندوقچه‌های رنگی، سنتی و مدرن هستند.

دکوراسیون قفسه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ نکته طلایی برای چیدمان منزل شیک را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…