ترفندهای کاربردی برای زیباکردن ورودی منزل

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هرگز نباید قسمتی از خانه را به دلیل کوچک بودن فضا از طراحی دکوراسیون داخلی حذف کرد. بلکه باید با نگاهی درست‌تر و اصولی‌تر بتوانیم آن را به فضایی زیبا تبدیل کنیم.
راهروی ورودی در دکوراسیون منزل

راهروی ورودی در دکوراسیون منزل شاید در نگاه اول جای مناسبی برای ایده‌های خلاقانه و صرف وقت برای تزیین نباشد اما واقعیت این است همین فضای کوچک اگر به درستی آراسته شود می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند. با مجله دلتا همراه باشید.

فرش و گلیم مناسب برای کف راهرو

هرگز کف راهروی خانه را هر چقدر هم که طول آن کوتاه باشد خالی نگذارید. حتما از یک فرش یا گلیم مناسب که دارای رنگی گرم و انرژی بخش است، استفاده کنید. انتخاب رنگ‌های گرم و صمیمی خودش نوعی خوشامدگویی به مهمانی است که از درب منزل وارد می‌شود و زیبایی دکوراسیون داخلی راهروهای کوچک را دوچندان می‌کند.

راهروی ورودی در دکوراسیون منزل

گل و گیاه در راهرو

گیاهان و گلدان‌ها هر قسمتی از خانه که باشند زیبایی و انرژی را به آنجا می‌آورند. پس برای راهروهای باریک هم نیاز است به سراغ این عناصر زیبا برویم. اگر فضای کافی برای قرار دادن گلدان ندارید می‌توانید از گلدان‌های کوچک دیواری که گیاهان آویز تزیینی در آن‌ها قرار می‌گیرند، استفاده کنید. در هر صورت باید هر طور شده جایی برای گل‌ها در دکوراسیون داخلی این فضای کوچک باز کنید. برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۷ گیاه بی‌نظیر که خانه شما را خوشبو می‌کند سر بزنید.

راهروی ورودی در دکوراسیون منزل

استفاده از آینه در راهرو

برای تزیین راهروی ورودی در دکوراسیون منزل وجود یک آینه قدی در راهرو الزامی است. هر کسی علاقه‌مند است که هنگام خروج از خانه خودش را برانداز کند. اما می‌توانید در کنار آینه قدی بزرگی که به دیوار نصب کرده‌اید و یا میز کنسولی که در گوشه‌ای از راهرو قرار داده‌اید از چند آینه کوچک که کنار یکدیگر روی دیوار نصب شده‌اند هم برای تزیین فضای دکوراسیون داخلی راهرو مذکور استفاده کنید.

استفاده از آینه در راهرو

نورپردازی مناسب و درست راهروهای باریک

نورپردازی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر دکوراسیون داخلی راهروهای باریک است. شاید تاثیر نورپردازی از هر چیز دیگری بیشتر باشد. با یک نورپردازی درست می‌توان فضا را بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن نشان داد و اگر نورپردازی صحیح نباشد فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. برای راهروهای باریک می‌توانید از ریسه‌های تزیینی، لامپ‌های هالوژن و یا لوسترهای خاص و کوچک استفاده کنید. حتما طوری طراحی کنید که نور به اندازه کافی باشد تا از دلگیر شدن فضا جلوگیری کند.

نورپردازی مناسب

تابلوهای تزیینی و مجسمه‌های کوچک

برای تزیین راهروی ورودی در دکوراسیون منزل می‌توان از تابلوها استفاده کرد. خوشبختانه این وسیله تزیینی در اندازه‌های بسیار متنوع و طرح‌های زیادی در بازار موجود است. باید حواستان باشد این وسایل را در اندازه‌های خیلی بزرگ انتخاب نکنید که کوچکی فضای راهرو را در چشم بیننده پر رنگ کند. ترجیحا از تابلوهای کوچک با موضوعات طبیعت استفاده کنید.

کمد کوچک لباس

شاید فکر کنید قرار دادن کمد لباس در راهروهای کوچک چطور ممکن است. اما بعضی راهروها طوری ساخته می‌شوند که فضایی برای قرار دادن یک کمد جالباسی خیلی کوچک دارند. اگر هم این فضا در راهروی شما وجود ندارد می‌توانید با نصب یک یا دو رخت‌آویز دیواری کوچک محلی برای قرار دادن لباس‌های ضروری ایجاد کنید.

کمد کوچک لباس

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ساعت دیواری خاص و بی‌نظیر در دکور منزل را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۰:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…