سرمایه های خارجی برای ساخت و ساز در ایران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرمایه های خارجی برای ساخت و ساز در ایران

محمود میریان، عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید و  انعقاد تفاهم نامه با هشت شرکت خارجی برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز خبر داد و گفت: طبق اهداف برنامه ششم توسعه نرخ رشد سالانه اقتصادی باید به ۸ درصد برسد و این امر محقق نمی‌شود مگر با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و استفاده از منابع خارجی.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از این رو شرکت عمران شهرهای جدید برای برنامه‌ریزی و مدیریت و افزایش سرمایه‌گذاری از شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری استفاه می‌کند و وجه غالب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید عموما توسط مردم و بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان جذب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور اظهار داشت: در حالی که تا سال ۹۲ میزان جذب سرمایه‌ها در شهرهای جدید قابل توجه نبوده اما روند جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق از سال ۹۲ تا ۹۶ روند افزایشی و صعودی به خود گرفته است.

وی افزود: در سال ۹۲ میزان جذب سرمایه‌گذرای در شهرهای جدید ۲۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۹۳ به بیش از ۴۸ میلیارد تومان و در سال بعد آن به ۷۲۳ میلیارد تومان رسید.

محمود میریان ادامه داد: در سال ۹۴ ، ۲۵ فقره سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید انجام شد و در سال ۹۵ چیزی حدود ۵۰۳ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: جمع سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۶ به ۱۸۰۰ میلیارد رسید این در حالی بود که شرایط جذب سرمایه‌گذاری در کشورمان چندان مساعد نبود.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال میزان جذب سرمایه‌گذرای به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

میریان ادامه داد: تنها به سرمایه‌گذاری‌های داخلی اکتفا نکردیم و با شرکت‌های خارجی هم همواره در ارتباط بودیم که تا کنون با هشت شرکت خارجی تفاهم نامه تبادل تجربه به امضا رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: با شرکت‌های آلمانی برای ارتقای فناوری‌ها و افزایش کیفیت ساخت و ساز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی پنج تفاهم‌نامه به امضا رساندیم.


delta.ir ◊ مجله خبری دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…