این گیاهان درد مفاصل را کاهش می‌دهند

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی درد دارید ولی نمی‌خواهید از داروهای شیمیایی استفاده کنید، چه چاره‌ای پیش روی شما است؟
گیاهان ضد درد

اگر از جمله کسانی هستید که درد رهایتان نمی‌کند، استفاده از گیاهان دارویی ضد درد ممکن است به‌کاهش ناراحتی‌تان کمک کند، به‌خصوص اگر همراه با ورزش منظم، رژیم غذایی مناسب و تمرین تکنیک‌های آرامش‌بخش یا ریلکسیشن باشد. همراه مجله دلتا باشید تا با گیاهان ضد درد آشنا شوید.

ضد درد‌های گیاهی

بیماری‌‌های دردناک مانند آرتریت (التهاب مفاصل)، کمر درد و تاندونیت (التهاب تاندون)، ناشی از التهاب هستند. التهاب، در واقع واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت یا آسیب است.

ضد دردهای قوی

برخی از گیاهان ضد درد

زردچوبه

زردچوبه برای تسکین درد التهاب مفاصل مناسب است. در طب از زردچوبه برای تسکین درد التهاب مفاصل (آرتریت) استفاده می‌شود، زیرا این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام Curcumin است. کورکومین همچنین برای کاهش درد‌های مرتبط با اختلالات خود ایمنی و التهاب تاندون‌ها موثر است.

زنجبیل (GINGER)

نوشیدن دم‌نوش زنجبیل به رفع گرفتگی، احتقان و نیز کاهش درد کمک می‌کند. نوشیدن این دم‌نوش به رفع گرفتگی و احتقان ناشی از سرماخوردگی کمک می‌کند. از ‌سوی ‌دیگر، مصرف مکمل‌های حاوی زنجبیل بر کاهش درد موثر است. زنجبیل با کاهش سطح پروستاگلاندین، درد ناشی ‌از التهاب مفاصل را تسکین می‌بخشد.

آلوورا (ALOE VERA)

گیاه آلوورا اگرچه یک ضد درد قوی نیست اما می‌تواند در تسکین درد مفاصل مفید باشد. آلوورا دارای خاصیت ضد التهاب است و اثرات گوارشی منفی داروهای ضد درد غیر استروئیدی (NSAIDs) را ندارد. ژل آلوورا را می‌توانید مستقیما روی پوست بمالید.

آرنیکا (گل همیشه بهار کوهی)

آرنیکا را اغلب به صورت موضعی برای کاهش دردهای ناشی از التهاب مفاصل، جراحی و غیره به‌کار می‌برند. مطالعات اولیه نشان داده‌اند که استفاده از ژل آرنیکا به‌صورت دو‌بار در روز و به‌مدت ۳ هفته، باعث کاهش درد و گرفتگی عضلات و همچنین بهبود عملکرد افراد مبتلا به التهاب مفاصل دست یا زانو خواهد شد.

اسانس روغنی نعناع فلفلی

گیاه نعنا‌ع فلفلی دارای اثرات ضد التهاب، ضد میکروب و تسکین‌دهنده است. ترکیبات فعال موجود در روغن نعنا‌ع فلفلی عبارتند از کارواکرول، منتول و لیمونن. در بیشتر مواقع از عصاره رقیق‌شده نعناع فلفلی در محصولات ضد درد موضعی استفاده می‌شود. از عصاره رقیق‌شده نعناع فلفلی در محصولات ضد درد موضعی استفاده می‌شود.

کندر (BOSWELLIA)

کندر از رزین و صمغ پوست درخت کندر به‌دست می‌آید و واکنش‌های شیمیایی مربوط به ایجاد التهاب را خنثی می‌کند. استفاده از کندر در طب هندی، سابقه زیادی دارد.

گیاه پنجه‌ شیطان (DEVIL’S CLAW)

گیاه پنجه شیطان برای درمان روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) به کار می‌رود. این گیاه می‌تواند درد ناشی ‌از التهاب مفصل و تاندون‌ها و همچنین کمردرد و درد گردن را تسکین دهد.

میخک

از میخک هم مانند سایر مکمل‌های گیاهی می‌توانید برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده کنید. میخک به کاهش حالت تهوع و درمان سرما‌خوردگی کمک می‌کند. این گیاه همچنین می‌تواند تسکین‌دهنده سردرد و درد ناشی از التهاب مفاصل باشد. میخک دارای اثر ضد درد دندان نیز هست.

گیاهان

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با این دمنوش‌های طبیعی به جنگ اضطراب بروید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…