غاری عجیب با هزاران استخوان کودک!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
غار آکتون‌ تونیچیل‌ موکنال (Actun Tunichil Muknal) یکی از بهترین مکان‌ها برای ماجراجویی‌های جالب و تجربیات هیجان‌انگیز است که در کشور بلیز واقع در آمریکای مرکزی قرار داد.
غار آکتون تونیچیل موکنال

این غار در دامنه‌ کوه‌های ماهیا در بلیز غربی واقع شده است. غارهای آهکی بلیز به دلیل راه‌های باریک، مرطوب و تاریک خود به طرز خاصی جالب توجه هستند. در این غار عجیب ۹۵۶۶ قطعه استخوان انسان کشف شده. به گفته دانشمندان این استخوان‌ها متعلق به بچه‌های چهار تا ۱۰ ساله هستند که در مراسمی سنتی برای رب النوع باران، آب و روشنایی مایاها قربانی می‌شدند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا غار آکتون تونیچیل موکنال آشنا شوید.

غار مردم مایا

مردم این کشور بر این باور هستند که تشکیل غارها راهی بین جهان زندگان و جهان مردگان برای مایاهای باستانی بوده است. به این دنیای مردگان شیبالبا گفته می‌شود. این مکان به معنای واقعی کلمه جایی وحشتناک است ولی برخلاف دیگر عقاید مذهبی مکانی برای رفت‌ و آمد ارواح نبوده‌ است. ساکنان مایایی بلیز در این غارها با برپا کردن مراسم گوناگونی سعی بر آرام نگه‌داشتن خدایان زیر زمین داشتند.

غار اسکلت مردم مایا

غار آکتون تونیچیل موکنال

دکتر جیمی آیو نخستین کسی بود که غار را پیدا کرد. وی همچنین، طی تحقیقات خود در مورد غارهای ناحیه غربی بلیز، در این غار مشغول به کاوش بود. غار آکتون‌ تونیچیل‌ موکنال بیش از ۵ کیلومتر عمق دارد با این حال، گردشگران اجازه دارند فقط تا ۳.۵ کیلومتر از غار را طی کنند و از پیشروی بیشتر آنها به دلیل مسائل ایمنی جلوگیری می‌شود.

غار اسکلت در بلیز

بیش از ۱۴۰۰ شی دست‌ساز در غار آکتون‌ تونیچیل‌ موکنال پیدا و فهرست شده‌ است. این اشیا شامل کوزه‌های سرامیکی ، مشک آب، ابزار و اسلحه می‌شدند که قدمت آن‌ها به سال‌های ۲۵۰ تا ۹۰۹ پس از میلاد برمی‌گردد. جدیدترین آن‌ها مربوط به ۱۱۰۸ سال پیش است. این غار امروزه یکی از جذاب‌ترین و غنی‌ترین مکان‌ها از نظر داشتن اشیا دست ساز است. یکی از این اشیا ویژه “گلدان میمون” است. در واقع نام آن از تصویر میمونی که در حاشیه آن قرار دارد گرفته‌ شده است. بد نیست بدانید که فقط ۴ گلدان دیگر با این طراحی خاص در آمریکای مرکزی وجود دارد.

شواهد حاکی از آن است که این غار آکتون‌ تونیچیل‌ موکنال مکان مقدسی برای مایاها بوده‌است و آن‌ها اعمال دینی خود مانند مراسم قربانی کردن را در آن‌جا انجام می‌دادند. مردم مایا بر این باور بودند که خدایان زیر زمین کسانی هستند که باران را می‌آورند و زمین‌ها را بارور می‌کنند و غارها راهی برای رسیدن به جهان زیر زمین هستند و خدایان را باید در آنجا عبادت کرد.

غار آکتون تونیچیل موکنال

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تجربه اقامتی هیجان‌انگیز در غار شخصی.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…