فواید شکر قهوه‌ای برای سلامت بدن

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شکر قهوه‌ای «طبعی گرم» دارد. به همین دلیل این ماده غذایی در درمان بیماری‌هایی مانند نفخ معده، یبوست و سردمزاجی بسیار موثر است.
فواید شکر قهوه ای

همان‌طور که از اسم شکر قهوه‌‌ای مشخص است، این شکر رنگی سرخ یا قهوه‌ ای دارد و مانند شکر سفید از نیشکر یا چغندر قند تهیه می‌شود. شکر قهوه‌ای در واقع شکری است که به صورت ناکامل و نیمه پالایش شده است و به همین دلیل هنوز شیره قند را در خود دارد و به دلیل دارا بودن ملاس رنگ آن قهوه‌ای می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا فواید شکر قهوه ای را بخوانید.

طبع شکر قهوه‌ای چیست؟

از شکر قهوه‌ای برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • از بین‌بردن خارش و اگزمای بدن
  • درمان قولنج شکم و ناف
  • جلوگیری از تهوع
  • درمان سردرد
  • رفع سردی و ضعف بدن
  • درمان اسهال و دل‌پیچه
  • تسکین دهنده دردهای عضلانی

فواید شکر قهوه‌ ای

درمان دردهای قاعدگی

یکی از فواید شکر قهوه ای درمان دردهای قاعدگی است. ترکیب شکر قهوه‌ای به همراه چای، زعفران و زنجبیل می‌تواند دردهای شدید قاعدگی را به سرعت کاهش دهد و باعث منظم شدن چرخه قاعدگی شود.

چاقی و کنترل وزن

یکی از خواص شکر قهوه ای کنترل چاقی است. شکر قهوه‌ای به دلیل دارا بودن ملاس باعث افزایش متابولیسم بدن و گرسنگی می‌شود. اگر رژیم غذایی خاصی برای کاهش وزن دارید، می‌توانید با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه خود شکر قهوه‌ای را جایگزین شکر سفید کنید.

سلامت و زیبایی پوست

یکی از فواید این شکر کمک کردن به از بین‌بردن پوست‌های مرده و زیبایی است. شکر قهوه‌ای با داشتن بافتی خشن به صورت گسترده برای زیبایی و سلامت پوست استفاده می‌شود و یک نرم کننده طبیعی پوست است. معمولا از این شکر و ترکیب آن با مواد دیگر می‌توان اسکراب‌های قوی خانگی درست کرد که برای درمان سلولیت، رفع لک و جای جوش و آکنه، لایه برداری پوست‌های مرده، روشن شدن پوست و درمان آکنه و موارد مشابه مفید است.

شکر قهوه‌ای

شکر قهوه ‌ای و درمان سریع سرماخوردگی

وجود ملاس در این نوع شکر باعث از بین رفتن خلط سینه و درمان گلو درد می‌شود. برای درمان سریع سرماخوردگی با شکر قهوه‌ ای می‌توانید به دو روش عمل کنید:

روش اول: شکر قهوه‌ای را به یک لیوان آب در حال جوشیدن با پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه، اضافه کنید. اجازه دهید دمنوش کمی روی شعله بماند و غلیظ‌‌‌‌‌تر از حالت مایع شود. بعد از آن دمنوش را وقتی هنوز داغ است میل کنید. مصرف روزانه و مرتب این دمنوش می‌تواند در کمتر از ۲ روز گلودرد و سرماخوردگی را درمان کند.

روش دوم: یک عدد پیاز قرمز بزرگ را به صورت حلقه‌ای برش‌زده و آن را در ظرفی که مخلوطی از عسل طبیعی و شکر قهوه‌ای در آن است قراردهید. اجازه دهید برش‌های پیاز یک شب تا صبح ( ۱۲ تا ۱۵ ساعت) در این مخلوط استراحت کند. بعد از این مدت شربت پیاز شیرین به‌دست‌آمده که حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های بسیار زیادی است را نوش‌جان کنید.

خواص شکر قهوه ای

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چای سفید و تاثیر آن بر کاهش وزن را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…