اشباحی که درخت هستند!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید هر روز پدیده‌ای را مشاهده کنید که بسیار جالب و نادر باشد. این موارد ممکن است حاصل یک اتفاق طبیعی و یا پدیده‌ای حاصل از وجود انسان باشند.
درختانی از جنس عنکبوت در پاکستان

همیشه پدیده‌های طبیعی مثل سیل و زلزله عواقبی دارند که ممکن است هیجان‌انگیز، جالب و یا ناراحت‌کننده باشند. این بار می‌خواهیم پدیده‌ای را به شما معرفی کنیم که در نوع خود حیرت‌انگیز است. درختانی در هم تنیده شده با تارهای عنکبوت‌هایی که از یک سیل فرار کرده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با درختانی از جنس عنکبوت در پاکستان آشنا شوید.

درختانی از جنس عنکبوت در پاکستان

این درختان پوشیده شده در تارهای عنکبوت، به شکلی هستند که انگار یک کرم ابریشم در حال پیله تنیدن به دور آن‌ها است و قرار است بعد از موعد مقرر به‌جای درختی در کنار رودخانه سند، پروانه‌ای زیبا تحویل بگیریم. اما این فقط ظاهر زیبای قضیه است و در بخش ناپیدای آن موارد دیگری نهفته است.

درختان عنکبوتی پاکستان

جالب است بدانید، برخلاف شکل ظاهری خارق‌العاده این پدیده، ابریشم‌های پوشاننده درخت در نهایت این درخت را خواهند کشت.

همه چیز از سیلی بزرگ شروع شد که پاکستان را فرا گرفت. بادهای موسمی شدیدی، باعث بارش باران به میزانی شدند که ممکن بود در عرض ۱۰ سال در پاکستان ببارد؛ اما در یک هفته بارید.

این بارش شدید بیشتر از گنجایش همیشگی رود سند بود و سند تحمل این همه آب را نداشت به همین خاطر هم، مازاد آب خود را در پنج شهر اطراف خود پراکند و تمام منطقه را به زیر آب برد. در این سیل بزرگ ۵ استان اطراف رودخانه سند از جمله سرحد، سند، پنجاب و بلوچستان به زیر آب رفتند.

درختان اشباح پاکستان

در این فاجعه طبیعی بیش از ۲۰ میلیون نفر بی‌خانمان شدند و حدود ۲۰۰۰ نفر کشته شدند و میلیون‌ها خانه نیز تخریب شد.

شدت سیل به میزانی بود که عمق آب در مناطقی که به زیر آب رفته بودند به بیش‌از ۶ متر می‌رسید. مطابق با گزارشات ناسا این فاجعه از پدیده لانینا نشات گرفته بود.

عنکبوت‌های سیل‌زده

عنکبوت‌ها هم مانند هر موجود زنده دیگری به دنبال محلی امن بودند. با توجه به این که شدت سیل به میزانی بود که روی زمین چیزی باقی نگذاشته بود و خانه‌ها همه تخریب شده بودند؛ چه پناهگاهی بهتر از درختان بلند، که ریشه زمین گیرشان انداخته بود.

عنکبوت‌ها اول فقط مهمان بودند. قرار بود تنها مدتی در بالای درختان سکونت داشته باشند و زمانی که اوضاع به حالت اولیه بازگشت، آن‌ها هم به خانه‌هایی تازه بروند، اما چون روند فروکش کردن آب بیش‌ از حد طول کشید، آن‌ها این درختان را به‌عنوان محل زندگی خود انتخاب کردند.

درختان اشباح پاکستان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سرزمینی که حیوانات در آن فرمانروایی می‌کنند.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…