چند غذای ساده برای ناهار یا شام سبک

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد این پرسش است: «برای ناهار یا شام چه چیزی درست کنم؟»
شام سبک

خیلی وقت‌ها پیش‌ می‌آید که به دنبال یک دستور غذای ساده و خوشمزه‌ می‌گردید. ممکن است خسته از سرکار رسیده باشید، وقت کم باشد یا اصلا بی‌هیچ دلیل خاصی حوصله آشپزی کردن را نداشته باشید و دوست داشته باشید یک غذای ساده و سریع تهیه کنید. در ضمن بیشتر این غذاها کم کالری و سالم هم هستند. پس اگر دنبال تهیه یک شام سبک هستید با مجله دلتا همراه باشید.

شام سبک و ساده

قیمه ریزه، غذای محلی ساده

قیمه ریزه نوعی خوراک با گوشت چرخ‌کرده است که بر خلاف اسمش شباهت زیادی به خورشت قیمه ندارد. با تهیه کردن قیمه ریزه، این غذای ساده ایرانی دیگر نیازی به انواع فست‌فود‌ها نخواهید داشت.

سالاد ماکارونی، معرف حضور همه

اگر در رژیم لاغری هستید بهتر است سس مایونز کمتری با این غذا مصرف کنید. با مقداری ماکارونی، گوجه‌فرنگی، خیارشور، نخود فرنگی و کالباس می‌توانید دل همه را به دست آورید.

سالاد الویه، غذای مسافرتی ساده

سالاد الویه یک غذای دوست‌داشتنی و راحت برای همه موقعیت‌ها به حساب‌ می‌آید. این غذا را می‌توانید با ژامبون یا با مرغ تهیه کنید تا همه اعضای خانواده هم راضی باشند.

کباب لاپلو

کباب لاپلو، غذای ساده و یک شام سبک

یکی دیگر از انواع غذاهای ساده با گوشت چرخ‌کرده کباب لاپلو است. پلو با لایه‌های کباب بی‌شک غذایی خوش‌طعم و بی‌نظیر برای تنوع در برنامه غذایی خواهد بود.

استانبولی، ساده‌ترین غذای ممکن

استانبولی

استانبولی یک نوع غذای ساده با برنج است که به راحتی تهیه‌ می‌شود و عطر و طعم خوبی هم دارد. مقداری برنج، گوجه فرنگی و سیب‌زمینی را دم دست بگذارید، استانبولی را تهیه کنید، با سالاد سرو کرده و لذت ببرید.

کوکو سیب‌زمینی دوست‌داشتنی

این کوکو از آن غذاهایی است که می‌توان به شکل‌های مختلف و خلاقانه آن را درست کرد تا همه اعضای خانواده از کوچک تا بزرگ را خوشحال کند.

کوکو سبزی، کوکوی دوست‌داشتنی دوم

یکی دیگر از انواع کوکو که بین مردم پرطرفدار به حساب‌ می‌آید، کوکو سبزی است. کوکو سبزی یکی از غذاهای مفید به شمار می‌رود که تهیه آن زمان زیادی هم از شما نمی‌گیرد.

سوتی پلو، غذای محلی اردبیل

سوتی پلو

سوتی پلو یک نوع غذای ساده محلی مخصوص استان آذربایجان است که از ترکیب برنج با شیر تهیه شده و با انواع گوشت، خرما و کشمش سرو‌ می‌شود.

ساندویچ سالاد مرغ، غذای ساده بدون فر برای شام

در ساندویچ سالاد مرغ؛ گوشت سینه مرغ با مواد مختلفی طعم‌دار و پخته‌ می‌شود و یک وعده غذایی سالم و مقوی را‌ می‌سازد. این ساندویچ را با هر نوع نانی که مایل باشید می‌توانید سرو کنید.

سمبوسه گوشت، غذای ساده جنوبی پر ادویه

سمبوسه انواع زیادی دارد و بیشتر به جنوب ایران نسبت داده‌ می‌شود. اگر طرفدار غذاهای تند و فلفلی هستید، سمبوسه گوشت به سبک جنوبی را با ادویه زیاد و همراه با سس‌های تند برای شام میل کنید.

 

سمبوسه

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه سوپ کلم بروکلی را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۱۷ ب٫ظ

  2. سودی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۰:۴۳ ق٫ظ

    مطالبتون خیلی عالی بود دستون درد نکنه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از لطف و همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      ممنون

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…