۶ ایده جذاب برای چیدمان شب یلدا

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین روز پاییز شروع فصل زمستان است. مراسم یلدا در تمام خانه‌های ایرانی برپا می‌شود که هیجان و شور زیادی را به‌همراه دارد.
تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا

اگر دوست دارید شب یلدای امسال را متفاوت برگزار کنید و یک شب پر هیجان و خاطره‌انگیز داشته باشید، با ما همراه باشید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان روش‌های مختلف تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا می‌پردازیم تا شبی خاص را برای خود و خانوده‌تان رقم بزنید.

تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا

در شب یلدا افراد سعی می‌کنند چیدمان خاص و زیبایی را در خانه خود انجام دهند که در ادامه ایده‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از شمع

شمع‌ها جلوه خاصی را در منزل ایجاد کرده و سفره شما را مدرن جلوه می‌دهند. برای زیبایی و جذابیت بیشتر می‌توانید از میوه‌های رنگارنگ در کنار شمع‌ها استفاده کنید. در واقع شمع‌ها را در داخل ظروف میوه قرار دهید و تم زیبایی را در آن ایجاد کنید. همچنین شمع‌ها را می‌توانید در جاشمعی گذاشته و آن‌ها را کنار ظرف انار قرار دهید.

استفاده از شمع

استفاده از برگ‌های سبز از ایده‌های تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا

برای تزیین و دکوراسیون منزل در شب یلدا و ایجاد سفره­‌ جذاب می‌­توانید در کنار میوه‌ها از برگ­‌های سبز استفاده کنید. رنگ سبز در کنار میوه‌های قرمز دکور زیبایی را برایتان خلق می‌­کند. گذاشتن برگ‌­ سبز در کنار میوه­‌ها، ترکیبی زیبا و طبیعی ایجاد می‌کند. شما می­‌توانید از تصویر زیر برای انجام این کار ایده بگیرید.

تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا

انار­های رنگی و سرامیکی از ایده‌های تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا

لازم نیست که انارها همیشه به رنگ قرمز باشند، می‌توانید رنگ تازه‌ای به انارها بزنید. کافی است با استفاده از اسپری رنگی که می‌خواهید بر روی انار بزنید. به‌عنوان مثال رنگ‌های طلایی ونقره‌ای جلوه‌ای زیبا و مدرنی را به خانه شما می‌بخشند. همچنین انارهایی شبیه به مجسمه و از جنس سرامیک یا شمع هم انتخاب مناسبی هستند.

انار­های رنگی و سرامیکی

استفاده از ایده‌های سنتی

با استفاده از پارچه‌های سنتی که دارای نقش‌‌و نگارهای زیبایی باشند می‌توانید دکور زیبایی را ایجاد کنید. همچنین استفاده از ظروف مسی و سماور مسی در اطراف سفره ایده‌ای خلاقانه و بی‌نظیر ایجاد می‌کند. استفاده از آینه و شمعدان، نور و انرژی زیادی را به خانه شما داده و چیدمان خانه‌تان را تکمیل می‌کند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب خانه را شیک و با کلاس چیدمان کنید  یکسر بزنید.

استفاده از ایده‌های سنتی

استفاده از کرسی

اگر می‌خواهید دکور خانه قدیمی را تکرار کنید از یک کرسی در منزل خود استفاده کنید. گذاشتن کرسی در مرکز خانه حس گرمابخشی خاصی داشته و فضایی دوست‌داشتنی و مطلوب را ایجاد کنید. با این کار محبت بینتان نیز زیاد می‌شود.

استفاده از کرسی
استفاده از رومیزی­‌های مخصوص

برای انتخاب رومیزی باید به سبک دکوراسیون خود توجه کنید. اگر سبک خانه‌تان سنتی است از ترمه و نقش‌های ایرانی می‌توانید استفاده کنید. اگر خانه شما مدرن است رومیزی‌های حریر و ابریشمی را انتخاب کنید. برای میزهای عسلی نیز از رومیزی‌های کوچک استفاده کرده و آن را به حالت چروک درآورید. همچنین کنار آن می‌توانید گل‌های خوشبو و خشک نیز قرار دهید.

استفاده از رومیزی­‌های مخصوص

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ کاغذ دیواری جذاب برای تزیین دیوار تلویزیون  را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۱ در ۰:۲۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  3. مجید

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۰۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه امیری

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

      سپاسگزارم.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱ دی ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۱ دی ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…