کیوتو، زیباترین شهر جهان به انتخاب گردشگران (+ویدئو)

۱
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از بهترین نقاط کیوتو در منطقه شیراکاوا قرار گرفته است. در امتداد این رودخانه صدها رستوران زیبا وجود دارد و با قایق در طول رودخانه «اوی» می‎توان شهر را دید.
کیوتو، زیباترین شهر جهان به انتخاب گردشگران

کیوتو یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ژاپن و با جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر است. این شهر زمان زیادی  پایتخت امپراتوری ژاپن بود. کیوتو شهری مجلل‌ و از جاذبه های دیدنی سرشار است. این شهر تماشایی، در میان کوه‌ها قرار گرفته و در آغوش خود تعداد بسیار زیادی ذن گاردن ، که نوعی باغ ژاپنی است، دارد و در فصل‎های مختلف سال، درختان شگفت‎انگیز و زیبای خود را به رخ طبیعت می‎کشد.

کیوتو

بهترین فصل برای دیدن طبیعت کیوتو و تماشای تغییرات رنگ برگ‌ درختان آن دیار، پاییز است. تابستان‌های این شهر، بارانی و حرارت هوا زیاد است و رطوبت در هوا جاری می‎شود.

شهر تماشایی

کیوتو که به شهر ده هزار معبد معروف است، با حفظ بافت سنتی در خود، به روز و مدرن هم هست و  توانسته به خوبی رسم‎های سرزمین شکوفه‎های گیلاس و معماری سنتی خود را حفظ کند. بسیاری از معابد آن را یونسکو به عنوان میراث باستانی به ثبت رسانده است.

شکوفه‎های گیلاس

جاذبه‌های گردشگری کیوتو

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر، می‌توان به ویلای سلطنتی کاتسورا اشاره کرد. شیوه طراحی این باغ  به‌گونه‌ای است که بازدیدکنندگان همواره اجسام را از پهلو می‌بینند. قصر سلطنتی نیز که در سال ۱۸۵۵ میلادی ساخته شده، به ‌‌‌‌‌‌‌‌‎عنوان یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو شناخته می‌شود و در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است.

جاذبه‎های گردشگری کیوتو

یکی از بهترین نقاط این منطقه، رودخانه منطقه شیراکاوا  است. در امتداد این رودخانه، صدها رستوران زیبا وجود دارد و با قایق در طول رودخانه «اوی» می‌توان شهر را دید.

شیراکاوا

بازار نیشیکی کیوتو

بازار نیشیکی که به آن آشپزخانه‌ی کیوتو هم می‌گویند، از قدمتی ۴۰۰ ساله برخوردار است و در ۵ بخش مختلف، پر از مغاز‌‎ه‌ها و رستوران‌هایی است که غذاهای مخصوص دارند.

بازار نیشیکی کیوتو

باغ گیا‌ه‌شناسی کیوتو

باغ گیاه‌شناسی کیوتو در سال ۱۹۱۷ افتتاح شد که می‌توان آن را قدیمی‌ترین و جامع‌ترین باغ‎ گیاه‌شناسی در کل ژاپن دانست. سالن گلخانه این باغ که در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد، ساخته شده از شیشه با قاب‌های آهنی است.

باغ گیاه‎شناسی کیوتو

عمارت کلاه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرنگی

عمارت کلاه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرنگی نیز یکی از جاذبه‌های منحصربه ‌‌‌‌‌‌‌‌‎فرد این شهر زیبا است. ‌نام این عمارت از یک برگ طلایی که در دو طبقه بالایی این عمارت سه طبقه واقع شده، گرفته شده است. به باور مردم، این برگ طلایی نشانه‎ای است که تمام نیروهای منفی را دفع می‌کند.

برای خواندن مطالب متنوع، از بخش گردشگری  مجله دلتا دیدن کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۸ ق٫ظ

    انجا که خانه ام نیست.
    همین وطن خودمونو عشقه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…