خیابان عجیبی که در آن درختان وارونه هستند!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیابان‌های زیادی در سراسر کره‌ زمین وجود دارد که هرکدام زیبایی خاصی دارند، اما امروز خیابانی را معرفی می‌‌کنیم که شما را به دنیایی خیالی خواهد برد.
خیابان منابه در ماداگاسکار

جایی که بی‌شک یکی از خاص‌ترین خیابان‌های دنیا است. در این خیابان عجیب گویی که درختان وارونه هستند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خیابان منابه در ماداگاسکار آشنا شوید.

خیابان منابه در ماداگاسکار

ماداگاسکار سرزمینی رنگارنگ، متنوع، همراه با پوشش گیاهی و جانوری است که کمتر جایی شبیه آن پیدا می‌شود. اما در این سرزمین، منطقه‌ای وجود دارد که آن را منابه می‌نامند. اگر روزی به منابه سفر کردید حتما از یکی از زیباترین خیابان‌های جهان گذر خواهید کرد. خیابانی خاکی که شبیه خیابان‌های لوکس پاریس نیست، اما زیبایی آن شما را مسحور خواهد کرد. خیابانی کشیده شده در میان درختان غول‌پیکر و شگفت‌انگیز بائوباب یا آدانسونیا که با وجود دست‌انداز‌های فراوان، از گذر کردن در آن لذت زیادی خواهید برد. البته بهتر است رانندگی را به راننده‌ای با تجربه بسپارید.

جاذبه های ماداگاسکار

این جاده، یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی ماداگاسکار است که قابل دسترس‌ترین مکان برای دیدن درخت بی‌یوباز هم محسوب می‌شود. بهترین زمان برای سفر به این منطقه، فصل‌های بدون باران، یعنی از ماه می تا اکتبر است. این درختان عجیب تنه‌ای قطور و و شاخه‌‌هایی باریک دارند؛ برخی این شاخه‌ها را به ریشه تشبیه می‌کنند.درخت بائوباب در ماداگاسکار

ارتفاع درختان بائوباب

ارتفاع درختان «بائوباب» از ۵ تا ۳۰ متر متغیر است و برخی از آن‌ها تا ۱۰۰۰ سال با توجه به شرایط زیست محیطی عمر می‌کنند. این درخت وقتی نهال است فرقی با درختان معمولی ندارد اما هنگامی که عمرش به ۳۰ یا ۴۰ سال می‌رسد، اتفاق عجیبی می‌افتد به این ترتیب که تنه درخت شروع به بزرگ شدن می‌کند و شاخه‌های نازک و تقریبا بی‌برگ آن پایین می‌افتد. وقتی درخت بائوباب ۱۰۰ ساله می‌شود، تنه بزرگ و ورم کرده‌ای دارد و شاخه‌هایش مانند ریشه‌های خشکیده‌ای هستند که انگار از سمت بالا روییده‌اند طوری که وقتی آن را ببینید تصور می‌کنید این درخت وارونه رشد کرده است.

خیابان منابه در ماداگاسکار

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند غار ۳ مرد برهنه، عجیب‌ترین جاذبه ایران.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…