عوارض مصرف قرص ضد بارداری

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا از عوارض قرص ضد بارداری چیزی می‌دانید؟ گویا در دنیای امروزی اصلا ممکن نیست چیزی وجود داشته باشد که هم بتوان از آن به‌آسانی استفاده کرد و هم فاقد هرگونه مشکل، خطر یا عارضه‌ای باشد.
عوارض مصرف قرص ضد بارداری

بسیاری از افراد از این قرص برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند. اگر این قرص به‌درستی مصرف شود، قادر است تا حدود بسیار زیادی یعنی ۹۹ درصد از بارداری پیشگیری کند. قرص جلوگیری می‌تواند عوارضی هم داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با عوارض مصرف قرص ضد بارداری، همراه مجله دلتا باشید.

خوردن قرص‌های ضدبارداری

اگرچه اکثر افرادی که این قرص‌ها را می‌خورند، هیچ مشکلی را تجربه نمی‌کنند، با این‌حال ممکن است بعضی از افراد از عوارض مصرف قرص ضد بارداری رنج ببرند. جالب است بدانید که قرص‌های مختلف، عوارض جانبی متفاوتی ایجاد می‌کنند.

لکه‌بینی

لکه بینی در حین استفاده از قرص جلوگیری، یکی از شایع‌ترین عوارض مصرف قرص ضد بارداری‌ محسوب می‌شود. در طول ۳ ماه اول تا ۵۰ درصد از مصرف‌کنندگان ممکن است با این مسئله درگیر باشند. برای کمک به جلوگیری از خونریزی بین دوره‌های قاعدگی بهتر است هر روز و در یک ساعت معین قرص را مصرف کنید.

حالت تهوع

یکی دیگر از عوارض مصرف قرص ضد بارداری حالت تهوع است. برخی از افراد در اولین مصرف قرص، این حالت را به‌صورت خفیف تجربه می‌کنند. مصرف قرص با غذا یا قبل از خواب ممکن است برای شما کمک‌کننده باشد. اگر حالت تهوع شما شدت دارد یا به مدت چند ماه طول کشیده است، با دکتر خود مشورت کنید.

حساس‌شدن یا بزرگ‌شدن سینه‌ها

ممکن است پس از شروع این قرص، با یکی دیگر از عوارض قرص ضد بارداری که همان حساس‌شدن یا بزرگ‌شدن سینه‌ها است مواجه شوید. این حساسیت را می‌توان با کاهش مصرف کافئین و نمک و همچنین پوشیدن سوتین‌های ساپورتیو کاهش داد. اگر در نتیجه عوارض قرص ضد بارداری، متوجه درد شدید یا توده‌های جدید در سینه خود شده‌اید باید با پزشک خود صحبت کنید.

افزایش وزن

گفته‌های ضدونقیضی درمورد عوارض قرص ضد بارداری در مقوله وزن وجود دارد. در تئوری، قرص‌های‌ ضدبارداری می‌توانند منجر به افزایش احتباس مایعات شوند. استفاده از این قرص همچنین ممکن است چربی را افزایش دهد.

عدم قاعدگی

عقب‌افتادن قاعدگی یا خفیف‌شدن آن می‌تواند یکی دیگر از عوارض قرص ضد بارداری باشد. اگر مشکوک به بارداری هستید، بهتر است آزمایش بارداری انجام دهید. قرص‌های ضدبارداری اگرچه بسیار موثر هستند، اما باز هم این امکان وجود دارد که بارداری اتفاق بیفتد. مخصوصا اگر در مصرف درست آن به اندازه کافی دقیق نباشید.

ترشحات واژن

یکی از عوارض قرص ضد بارداری می‌تواند ایجاد تغییراتی در ترشحات واژن باشد. این تغییرات معمولا مضر نیستند، اما تغییر در رنگ یا بوی ترشحات می‌تواند نشانه عفونت باشد. اگر این تغییرات را داشتید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

ایجاد تغییراتی در چشم

یکی دیگر از عوارض قرص ضد بارداری ممکن است برای افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، اتفاق بیفتد. بعد از مصرف قرص ممکن است استفاده از لنز دیگر به‌سادگی گذشته نباشد. درصورت ایجاد تغییراتی در بینایی یا تغییر در تحمل لنز، بهتر است با چشم‌پزشک خود صحبت کنید.

افزایش فشار خون

یکی دیگر از اثرات بد قرص ضد بارداری احتمال افزایش فشار خون است.

عوارض قرص ضد بارداری

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ دلیلی که قاعدگی شما را دردناک می‌کند را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۴۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۳۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…