رازهای طلایی برای نظم‌دهی به چیدمان خانه

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید همیشه خانه‌ای مرتب و منظم داشته باشید با ترفندها و ایده‌های نظم‌دهی از شر خانه شلوغ و شلخته خود خلاص شوید.
چیدمان و دکوراسیون با نظم در خانه

خانه مرتب، خانه‌ای است که تمام وسایل به‌صورت مشخص در مکان خود قرار دارند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌های رسیدن به چیدمان و دکوراسیون با نظم در خانه می‌پردازیم.

ماهیت خانه خود را هرگز فراموش نکنید

قبول کنید که خانه مکانی است که ممکن است هر لحظه دچار بی نظمی و بهم ریختگی شود. متداول‌ترین مواردی که باعث بی‌نظمی خانه می‌شود، کثیف شدن کف خانه و بهم ریختگی اقلامی مثل کوسن است. به یاد داشته باشید سطح کف یک خانه بعد از دو روز راه رفتن روی آن تمیز و براق نمی‌‌‌ماند و این یک امر طبیعی است.

کوسن‌ مبلمان همیشه مرتب و زیبا سر جای خود نمی‌‌مانند. چراکه استفاده‌های مختلفی از آن‌ها شده و ممکن است پس از استفاده در جای اول گذاشته نشوند. ساکنین یک خانه مرتب و یک چیدمان بانظم همیشه تلاش می کنند اگر از چیزی استفاده کردند و یا چیزی را در جای اشتباه قرار دادند، سریعا در قرار دادن آن وسیله در مکان درست اقدام کنند.

چیدمان و دکوراسیون با نظم در خانه

از وسایل چندمنظوره استفاده کنید

وسایل چندمنظوره، وسایلی هستند که علاوه بر استفاده اصلی، کاربردهای جانبی دیگری نیز برای ما خواهند داشت. به عنوان مثال، پیشنهاد می‌کنیم تمام کمدهای‌ خانه شما دارای درهایی باشد که روی آن‌ها آینه‌ نصب شده است. همانطور که می‌دانید کمدها در یک خانه مرتب نقش بسیار مهمی ایفا کرده و بسیاری از مشکلات‌ را به سرعت حل می‌‌کنند. شما لباس‌های خود را در کمد قرار می‌دهید و از چروک شدن و گم شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنید. کیف و سایر لوازم شخصی مثل کفش‌های خود را مرتب و به دور از آسیب‌های ناشی از نور خورشید در کمد نگهداری می‌کنید.

مکان‌های بلااستفاده خانه خود را انباری کنید

شما می‌بایست آن بخش‌هایی از خانه که در آن وسیله ای قرار نداده و به نوعی بیهوده مانده‌اند را پیدا کرده و با نصب قفسه در آن‌ها، وسایل غیرضروری خود را انبار کنید.

استفاده از قفسه‌های دیواری

قفسه‌های هرخانه، راه‌حلی عالی برای داشتن یک دکوراسیون بانظم است که در آن هر وسیله در مکان خوبی قرار دارد. اولین کاری که بایستی در این زمینه و برای رسیدن به خانه مرتب انجام دهید، ساماندهی قفسه‌های خانه است. نصب صحیح و اصولی قفسه‌ها کمک بسیار زیادی به مرتب شدن خانه شما می‌کند. شما می‌‌توانید از قفسه‌‌های جذاب و جاداری استفاده کنید که جنس آن‌ها معمولا شیشه و چوب است.

چیدمان و دکوراسیون با نظم در خانه

به جزئیات توجه بیشتری کنید

جزئیات در هر خانه و در هر دکوراسیونی، نقش مهم و تاثیرگذاری را در زیباترشدن و ایجاد چیدمان مرتب و منظم ایفا می‌کند. اگر به جزئیات یک خانه توجه کافی نمایید می‌توانید مطمئن باشید فضایی دلنشین و آرامش بخش را خواهید داشت. ما پیشنهاد می‌کنیم از فرش و مبلمان ساده استفاده کرده و روح و رنگ را با استفاده از وسایل واقعی و کاربردی به منزل خود وارد کنید. برای اینکه چیدمان بهتری در خانه خود داشته باشید به مطلب هرگز این ۴ کار را در چیدمان منزل انجام ندهید مراجعه کنید.

طراحی کمدها در دکور منزل

کمدها، یک راه حل عالی برای مرتب کردن دکوراسیون خانه شما هستند. اگر در توانتان هست و می‌‌توانید، کمدها و کشوهای موجود در اتاق خواب خود را در حالتی درآورید که بتوان همه چیز را بدون معطلی وقت با خیال راحت در آن‌‌ها قرار داد. ولی همیشه این نکته‌ مهم را در هر امری به یاد داشته باشید که از ساختار و حالاتی استفاده کنید که با نیازهای شخصی‌ تان هماهنگی کاملی داشته باشد.

طراحی کمدها در دکور منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ گیاه آپارتمانی که باید در خانه داشته باشید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…