چیز کیک ژله اناری ، دسر خوشمزه یلدایی

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مواد پنیری روی چیز کیک، طعمی بسیار خوشمزه و متفاوت به این کیک خوشمزه می‌دهد. چیز کیک یکی از پر طرفدارترین دسرها در تمام دنیا است.
چیز کیک ژله اناری

یکی از دسر‌‌های محبوب همه ایرانی‌‌ها، چیز کیک انار است. تهیه چیز کیک بسیار ساده، خوش‌طعم و دوست‌داشتنی است. اما چیز کیک انار طعمی بسیار ویژه و ظاهری جذاب دارد. تهیه کردن چیز کیک ژله اناری مراحل ساده‌ای دارد. برای همین هم ما آن را برای شب یلدا و مهمانی‌‌ها و مجالس خاص شما پیشنهاد می‌دهیم. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای چیز کیک ژله اناری

  • پنیر خامه‌‌‌ای ۲۰۰ گرم
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • بیسکویت ۲۵۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۵۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۳ قاشق چای‌خوری
  • ژله انار ۱ بسته
  • دانه‌‌های انار به میزان دلخواه
  • وانیل ۱/۸ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه چیز کیک ژله اناری

مرحله اول

بیسکویت‌‌ها را خرد کرده و با غذاساز و یا آسیاب آن‌‌ها را به صورت یکدست پودر کنید.

مرحله دوم

کره ذوب‌شده را داخل غذاساز و یا مخلوط‌کن بریزید و با بیسکویت‌‌ها مخلوط کنید. با قاشق هم می‌توانید این کار را انجام دهید فقط مراقب باشید که کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید و مخلوط را در قالب کمربندی بریزید. اگر دوست دارید کناره‌‌های چیز کیک هم بیسکویت داشته باشد، آن‌ها را به دیواره قالب فشار دهید. اما اگر می‌خواهید فقط در زیر کیک، پایه بیسکویتی داشته باشید؛ همه بیسکویت‌‌ها را در کف قالب جمع کنید و با ته یک لیوان یا پشت قاشق فشار دهید تا کاملا تخت شود.

چیز کیک انار

مرحله چهارم

قالب را می‌توانید به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا بیسکویت‌‌ها به خوبی حالت قالب را به خودشان بگیرند. اما این مرحله اجباری نیست. از این کراست بیسکویتی می‌توانید برای تهیه انواع چیز کیک استفاده کنید.

مرحله پنجم

برای تهیه مایه پنیری، ابتدا مقداری آب را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. پودر ژلاتین را با نصف پیمانه آب جوش به روش بن‌ماری مخلوط کنید. دقت کنید که پودر ژلاتین کاملا در آب حل شده باشد و به صورت گلوله‌‌‌ای باقی نماند. سپس ژله را کنار بگذارید تا خنک و با محیط هم دما شود.

مرحله ششم

پنیر و شکر را به خوبی با هم مخلوط کنید. بعد از اینکه کاملا شکر در پنیر حل شد، خامه و مقداری وانیل را اضافه کنید. به کمک هم‌زن، مواد را کاملا با هم ترکیب کنید.

مرحله هفتم

مایع ژله را در مخلوط پنیر و خامه بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. سپس مخلوط را روی پایه بیسکویتی بریزید و در یخچال بگذارید تا به مدت یک الی دو ساعت خودش را بگیرد.

مرحله آخر از چیز کیک ژله اناری

پودر ژله انار را به روش بن‌ماری با یک پیمانه آب سرد و یک پیمانه آب جوش مخلوط کنید. دانه‌‌های انار را جدا کنید. با قاشق و به آرامی مایع ژله را روی چیز کیک بریزید و سطح کیک و داخل ژله را با دانه‌‌های انار پر کنید. به مدت دو الی سه ساعت چیز کیک را در یخچال بگذارید تا ژله روی کیک به خوبی ببندد.

چیز کیک ژله ای

پیشنهاد مطالعهپاناکوتای انار، دسر مخصوص شب یلدا را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…