نکات طلایی در چیدمان آشپزخانه لاکچری و مدرن

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجایی که آشپزخانه در هر خانه‌ای قلب خانه محسوب می‌گردد، لذا دکوراسیون آشپزخانه لوکس نسبت به سایر بخش‌های خانه توجه بیشتری را می‌طلبد. 
چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس

آشپزخانه لاکچری و مدرن بسیار جذاب و اصولی طراحی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات مهم و تاثیرگذار در چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس پرداخته‌ایم.

نورپردازی آشپزخانه مدرن و امروزی را جدی بگیرید

نورپردازی آشپزخانه باید به شکلی باشد که بتوان تمام اجزا اعم از اجزای مهم و کاربردی و همچنین اکسسوری‌ها را به خوبی و به راحتی دید. مشکل دیگری که بسیاری از صاحبان خانه با آن روبرو می‌شوند، این است که تصور می‌کنند هرچقدر نورپردازی آشپزخانه بیشتر باشد بهتر عمل می‌کند. در حالی که نورپردازی استاندارد و اصولی باعث می‌شود دکور شما به سمت لاکچری شدن حرکت نماید.

بنابراین سعی کنید حدالامکان از لامپ‌هایی استفاده کنید که سطح نور موردنیاز شما را تولید می‌کند و نه کمتر یا بیشتر. چرا که نور بیشتر چشم‌ها را آزار می‌دهد و نور کم، باعث می‌شود ملزومات در آشپزخانه دیده نشوند. برای نورپردازی بهتر آشپزخانه مطلب این لوسترها آشپزخانه را لوکس و شیک می‌کنند را بخوانید.

چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس

دسترسی آسان به وسایل پر کاربرد

اولویت اصلی در هنگام چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس باید دسترسی آسان به وسایل پرکاربرد باشد. این وسایل، وسایلی مثل گاز، یخچال، ظروف و اینگونه موارد هستند. هرچه دسترسی به این وسایل سریع‌تر و راحت‌تر باشد، وقت شما کمتر تلف می‌شود و می‌توانید به انجام امور مختلف در آشپزخانه پرداخته و از بودن در فضای آن لذت ببرید.

چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس

لوله ها، پریز و سایر بخش های جانبی

در هر آشپزخانه‌ای، علاوه بر بخش‌های اصلی بخش‌های جانبی نیز وجود دارد. فراموش نکنید در یک آشپزخانه لاکچری و مدرن، پریزهای موجود در آشپزخانه و یا لوله کشی آب و گاز و حتی سیم‌کشی برق، نباید به شکلی باشد که جلوه بدی داشته و یک نمره منفی برای شما به‌شمار رود. تا می‌توانید لوله‌کشی‌ها را پنهان کرده و پریزهای برق بی‌مصرف را کنار بگذارید.

در آشپزخانه لاکچری هوای تازه تنفس کنید

سیستم تهویه هوا، یکی از بهترین سیستم هایی است که در آشپزخانه کاربرد زیادی دارد. فضای آشپزخانه به دلیل اینکه در معرض پخت و پز و مواد غذایی مختلفی قرار دارد، فضایی سرشار از بوهای مختلف است که ممکن است روی هوای آشپزخانه تاثیرگذار باشد. استفاده از هود در هنگام پخت و پز، کمک زیادی به تصفیه هوا و از بین بردن بوی غذاها می‌کند اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک هواکش خوب در کنار پنجره برای به منظور تهویه استفاده نمایید و هر از چندگاهی با روشن کردن آن، هوای آشپزخانه را تازه کنید.

هوای تازه تنفس کنید

هارمونی رنگ‌ها در آشپزخانه مدرن

شاید بیشترین چیزی که در دکوراسیون یک آشپزخانه مدرن و لاکچری مورد توجه قرار می‌گیرد، رنگ‌بندی آشپزخانه است. تصور غلطی که بسیاری از افراد دارند، این است که از تعداد محدودی رنگ به‌عنوان رنگ‌های لاکچری یاد می‌کنند. در حالی که این تصور اشتباهی است و یک ترکیب رنگ لاکچری و مدرن، ترکیب رنگی است که بالاترین سطح هماهنگی و همخوانی را با سبک و ملزومات داشته باشد. بنابراین رنگ‌بندی آشپزخانه را خودتان انجام دهید و توجه کنید که فضا را بیش از حد فانتزی، گرفته و یا شلوغ جلوه ندهید.

هارمونی رنگ‌ها در آشپزخانه مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ ایده آسان و کم هزینه برای افزایش جذابیت منزل را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…