۶ عادت غلط در چیدمان نشیمن که باید تغییر دهید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نشیمن یکی از مهم‌ترین اتاق‌ها در هر خانه‌ای است که ممکن است برخی اشتباهات در دکوراسیون آن صورت گیرد. خوشبختانه، این اشتباهات جدی نیستند و می‌توان آن‌ها را حل کرد.
عادت‌ های اشتباه در چیدمان اتاق نشیمن

آیا شما هم عادت‌ های اشتباه در چیدمان اتاق نشیمن را انجام می‌دهید؟ اگر این چنین است ما شما را با چگونگی رفع آن‌ها آشنا می‌کنیم. برای این منظور این مطلب از مجله دلتا را به دقت مطالعه کنید.

فرش‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک

مهم‌ترین نکته در مورد فرش، اندازه آن است که باید متناسب با اندازه اتاق باشد. فرش اتاق نشیمن نه باید خیلی بزرگ باشد نه خیلی کوچک. فرش خیلی بزرگ فضای اتاق را کوچک‌تر جلوه می‌دهد. فرش‌های کوچک هم صاحب خانه را وادار می‌کند که مبلمان را نزدیک به هم بچیند که با این کار تعادل اتاق به هم می‌ریزد و فضاهای خالی بدون استفاده ایجاد می‌شود.

عادت‌ های اشتباه در چیدمان اتاق نشیمن

هماهنگی بیش از حد در دکوراسیون اتاق نشیمن

به نظر نمی رسد دکوراسیونی که بیش از حد هماهنگ است انتخاب خوبی باشد. چون پس از مدت کوتاهی خسته کننده می‌شود اما استفاده از مبلمان و وسایل مختلف فضا را متنوع می‌کند. به علاوه نشان می‌دهد شما برای چیدمان اتاق خود وقت گذاشته‌اید و سبکی دلخواه و منحصربه‌فرد خلق کرده‌اید.

عادت‌ های اشتباه در چیدمان اتاق نشیمن

چیدمان نامناسب مبلمان

نحوه چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن اهمیت زیادی دارد. مبلمان بزرگ در اتاق‌های کوچک می‌توانند فضا را کوچک‌تر جلوه دهند و مبلمان کوچک در اتاق‌های بزرگ فضا را سرد وخالی می‌کنند. برای اتاق‌های بزرگ‌تر می‌توان بین مبلمان فاصله‌ای به اندازه ۷۵ تا ۹۰ سانتی‌متر در نظر گرفت اما در اتاق‌های کوچک‌تر آپارتمان‌ها فاصله ۴۵ تا ۶۰ سانتی‌متر مناسب است.

چیدمان نامناسب مبلمان

گنجاندن وسایل و مبلمان ناهماهنگ

مردم اغلب دوست دارند وسایلی را در اتاق نشیمن خود بگنجانند که دراصل با سبک کلی خانه آن‌ها مطابقت ندارد. هرچند باید از این کار اجتناب کرد اما در این مورد یک استثنا هم وجود دارد. اگر واقعا عاشق مبلمانی هستید، آن را بخرید و خود را محدود به یک طرح یا سبک خاص نکنید. با این کار می‌توانید خانه خود را منحصربه‌فرد کنید طوری که نمایانگر هویت شما باشد و در نهایت خانه‌ای خواهید داشت مملو از مبلمانی که واقعا دوست دارید.

برای اینکه چیدمانی زیبا داشته باشید مطلب رازهایی که چیدمان نشیمن شما را متحول می‌کند را بخوانید.

گنجاندن وسایل و مبلمان ناهماهنگ

تکلیف قفسه بندی‌ها در اتاق نشیمن را روشن کنید

از عادت‌ های اشتباه در چیدمان اتاق نشیمن قفسه‌بندی اشتباه است. وقتی صحبت از قفسه‌بندی در اتاق نشیمن به میان می‌آید دو روش برای تزیین و چیدمان وجود دارد، درست و غلط. شما باید تا حد امکان از فضای قفسه‌ها استفاده کنید اما سعی کنید آن را بیش از حد پر نکنید چون باعث می‌شود فضای اتاق شلوغ به‌نظر برسد. پر کردن قفسه یعنی استفاده از وسایلی که نسبت به فضای طبقه‌بندی شده کمدها یا کتابخانه خیلی بزرگ باشند و از آن بیرون بزند.

قفسه بندی‌ ها در اتاق نشیمن

وجود میز و سطوح کافی برای قرار دادن وسایل

اتاق نشیمن اغلب اوقات به راحتی بهم می‌ریزد و بهم‌ریخته و آشفته می‌شود، پس حتما باید فضای مناسب و کافی برای قراردادن نوشیدنی، کتاب و سایر لوازم وجود داشته باشد. برای داشتن یک اتاق نشیمن مطلوب، باید سطوحی مناسب مثل میزهای عسلی در دسترس باشد تا بتوان به راحتی از هر جایی که نشسته‌اید، بتوانید کتاب یا فنجان چای خود را روی یکی از آن‌ها بگذارید. داشتن این گونه فضاهای دم دستی در اتاق نشیمن، ایده خیلی خوبی خواهد بود.

میز و سطوح کافی در نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهای طلایی برای نظم‌دهی به چیدمان خانه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…