ماجرای هولناک انسان‌هایی که زنده به گور شده‌اند!

۲۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروز می‌خواهیم در مورد یکی از ترسناک‌ترین موزه‌های دنیا صحبت کنیم که در کشور مکزیک قرار دارد. در این موزه اجساد مومیایی شده‌ای وجود دارد که در حالت‌های مختلفی مرده‌اند.
موزه مومیایی های گوانخواتو

حالت چهره بعضی از این مومیایی‌ها طوری است که انگار در حال فریاد زدن هستند و بسیاری معتقدند دلیل فریاد زدن آن‌ها این است که زنده به گور شده‌اند. اما راز این مومیایی‌ها چیست و چطور این تعداد مومیایی در یک جا جمع شده‌اند؟ چرا این مومیایی‌های ترسناک در حال فریاد زدن هستند؟ دلیل مرگ آن‌ها چیست و آیا واقعا زنده به گور شده‌اند؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا سری به موزه مومیایی های گوانخواتو بزنیم. مراقب باشید! قرار است شاهد تصاویری بسیار هولناک و فجیع باشید.

موزه مومیایی های گوانخواتو

موزه مومیایی‌های خوانگواتو در شهری به همین نام در کشور مکزیک قرار دارد و امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری مخوف مکزیک تبدیل شده است. در این موزه بیش از ۱۰۰ مومیایی در حالت‌های مختلف مرده‌اند و انگار زنده به گور شده‌اند.

موزه مومیایی های گوانخواتو

بیمارانی که زنده به گور شده‌اند!

در آن زمان تمام شهرهای مکزیک درگیر بیماری مسری وبا شده بودند و افراد زیادی بر اثر بیماری کشته شدند. به جز افرادی که مرده بودند افرادی را که ظاهرا هنوز زنده بودند از ترس گسترش و شیوع بیماری به صورت زنده دفن می‌کردند. به این ترتیب شمار زیادی از افراد شهر گوانخواتو در گورستان شهر دفن شدند و تعداد این افراد آنقدر زیاد شد که دیگر جای خالی برای مرده‌های بعدی وجود نداشت.

اقدام دولت

دولت که در پی راه حلی برای این مشکل بود در سال ۱۸۶۵ قانون «مالیات قبر» را وضع کرد: بر اساس این قانون خانواده‌های افراد متوفی می‌بایست به طور منظم مالیات قبر عزیزشان را پرداخت کنند. در غیر این صورت فرد دفن شده از خاک بیرون کشیده می‌شد و جایش را به مرده دیگری می‌داد. درنتیجه تمام افراد شهر قادر به پرداخت مالیات سنگین قبر نبودند، به همین دلیل مرده‌های بسیاری را از خاک بیرون کشیدند و در سردابه‌ای تنگ و تاریک تلنبار شدند.

موزه مومیایی

مومیایی‌های زنده به گور شده

بسیاری از مرده‌ها به مرور از بین رفتند، اما درصد کمی از اجساد به دلیل آب و هوای خشک و گرم گوانخواتو به مرور خشک شده و به صورت طبیعی مومیایی شدند. به این ترتیب بود که مومیایی‌های خوانگواتو به وجود آمدند. رطوبت پوست اجساد بر اثر دمای بالا و خشکی هوا تبخیر شده و این اجساد مومیایی شده‌اند. بعضی از این مومیایی‌ها آنقدر سالم مانده‌اند که حتی ابرو، ریش و ناخن‌هایشان هم هنوز سرجایشان قرار دارد. مومیایی‌هایی که شاید در زمان حیات اقبال چندانی نداشتند اما پس از مرگ بی آن که بدانند به یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر تبدیل شدند.

موزه مومیایی مکزیک

مومیایی‌های خوانگواتو در سردابه‌ای نگهداری می‌شدند که تهویه هوا وجود نداشت و اکسیژن زیادی وارد محیط نمی‌شد. به این ترتیب روند فساد و پوسیدگی اجساد بسیار کند و گاه متوقف شده و اجساد بسیار صحیح و سالم باقی مانده‌اند.

اولین کسی که از خاک بیرون کشیده شد رمیژیو لروی بود که در طول قرن ۱۹ و در بازدیدی که از شهر گوانخواتو داشت مرده بود. این دکتر فرانسوی ۲۰۰ ساله هنوز هم همان لباس‌هایی را بر تن دارد که هنگام مرگ بر تن داشته است. با توجه به استقبال و هیجان مردم برای تماشای مومیایی‌های گوانخواتو که از قرن ۱۹ به جا مانده بودند مسئولین گورستان تصمیم گرفتند آن‌ها را در معرض نمایش قرار بدهند. به این ترتیب در دهه ۱۹۵۰ موزه مومیایی‌های گوانخواتو افتتاح شد. اگرچه قانون مالیات قبر در سال ۱۹۵۸ منسوخ شده بود این موزه توجه زیادی را به خود جلب کرد و به این ترتیب مومیایی‌ها در همین موزه باقی ماندند.

کوچک‌ترین مومیایی جهان

کوچک‌ترین مومیایی جهان در این موزه وجود دارد و متعلق به جنینی ۴ ماهه است که مادرش بر اثر بیماری وبا مرده بود. این جنین داخل شکم مادرش مانده بود و مثل بقیه اجساد مومیایی شده بود.

موزه مومیایی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب عوارض نخوابیدن در شب را بخوانید.

۲۰ دیدگاه

  1. چکاوک

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در ۵:۳۱ ب٫ظ

    آخریه دروغه بچه چهارماهه دندان نداره و اصلا تا الان چطور انقد سفیدن

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

  3. رشیدی

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۲۷ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۵۵ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله ما🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    از دقت نظر شما بسیار سپاسگزارم ،بسیارعالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۰۲ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله ما🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۴۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

    ❤️❤️ عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۱ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۲ ب٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…